W jakim ubraniu należy iść do pracy, a w jakim stroju absolutnie nie wypada pokazać się w biurze? Okazuje się, że chociaż w kwestiach codziennych stylizacji jesteśmy coraz bardziej swobodni, to jednak realizacja zawodowych obowiązków powinna odbywać się przy zachowaniu formalnego wyglądu. Wiele zależy oczywiście od specyfiki pracy czy branży, w której działamy, natomiast udaje się wyróżnić biurowy, uniwersalny dress code dla większości zatrudnionych. Sprawdź, jakie elementy garderoby sprawdzą się najlepiej.
Jak się ubrać do pracy, aby nie popełnić faux-pas? Pamiętaj, że strój jest Twoją wizytówką, a najważniejsze jest pierwsze wrażenie. To istotne, jeśli w ramach zawodowych obowiązków masz kontakt z klientem czy biznesowymi kontrahentami.
Ubranie do pracy powinno być przede wszystkim schludne, warto wybierać eleganckie i raczej te klasyczne elementy codziennej garderoby. Zwracaj uwagę nie tylko na kroje ubrań, ale również kolory. Świetnie sprawdza się biel, czerń, granat, za to raczej zrezygnuj ze zbyt intensywnych kolorów, w tym neonów.
Ubranie do firmy powinno być zachowawcze. Jeśli stawiasz na spódnicę, niech będzie długości midi albo maxi, złym wyborem będzie mini. Dobrze sprawdzi się za to klasyczna biała koszula z kołnierzykiem i marynarka albo w nieco swobodniejszym wydaniu, w zestawieniu z luźnym kardiganem. Zawsze dobrą opcją są też cygaretki albo chinosy czy też cały garnitur damski.
Szczególną uwagę warto zwrócić na obuwie do pracy. Buty mają być wygodne, bo przecież spędzasz w nich większość dnia. Świetnie sprawdzą się basicowe, czarne szpilki, ale nie na zbyt wysokim obcasie. Dobrym wyborem będą też baleriny, płaskie mokasyny albo lordsy. Sandały na wysokim obcasie lepiej zostaw na imprezę z przyjaciółmi.
Pamiętaj, że biurowy dress code nie obowiązuje zawsze, a wiele zależy od unikalnego charakteru pracy. Coraz częściej w strukturach firmy zarządza się tzw. casual friday. Co to właściwie oznacza? W piątki pracownicy mogą do biura ubierać się swobodnie, nawet zgodnie ze stylem ulicznym. Dozwolone są trampki lub sneakersy, jeansy czy oversizowa bluza. Pamiętaj jednak, że nadal wybierasz się do miejsca, w którym wykonujesz zawodowe obowiązki, a strój świadczy o Twojej kulturze osobistej i wyraża Twoją estetykę. Bez względu na wytyczne, raczej zrezygnuj z dresu, w którym na co dzień wybierasz się na wycieczki poza miasto. Niech Twój outfit będzie luźny, ale wciąż reprezentacyjny.
Oczywiście, zdarza się, że formalny dress code nie jest w ogóle wymagany. Na rynku funkcjonują branże, w których pracownikom absolutnie nie wyznacza się formalnego ubioru. To wszystkie zawody artystyczne czy agencje reklamowe. Tam spotkasz pracowników w adidasach, skórzanych mini albo joggerach i tak naprawdę każdy outfit jest dozwolony. Zatrudnieni nie rezygnują też z intensywnych kolorów i printów na poszczególnych elementach garderoby, a szalony strój wyraża wręcz ich kreatywność.
Materiały promocyjne partnera