Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
4 wyświetlenia
OdpowiedzSoftbox lepiej rozprasza i nie pozwala na ucieczkę światła na boki, ale jest mniej poręczny w przechowywaniu i transporcie. Ja ze względu na brak miejsca wybrałem parasolki a teraz zastanawiam się nad wymianą ich na coś pośredniego - odbijającą parasolkę ze srebrną czaszą i z materiałem transparentnym rozpraszającym - Jeśli ktoś używał takiej to proszę o informacje czy to rozwiązanie sprawdza się. Jestem tu nowy i nie wiem, czy mogę dodać tu link np do aukcji, gdzie takie cudo można kupić - pomogło by to zilustrować o jaki modyfikator chodzi....
okej, dziekuje za rady, z finansami stopniowo do przodu, dokupuje powoli czego brakuje, niestety narazie na tych tanszych tlach dzialam,ale wiem nie ma lekko :) . Pozdrawiam
Zgadza się - zainwestuj w kartonik raz a dobrze, zaoszczędzisz sobie nerwów - dziwnych artefaktów, mory, smug jakie MOGĄ wystąpić przy polipropylenowej siateczce. O ILE MASZ NADWYŻKI FINANSOWE :)Tę siateczkę zajefajnie widać np. przy przysłonie f/10 i wyżej. Nie każde zdjęcie będziesz robił na papierowej głębi ostrości f/1.4 :) No, ale cóż. Coś za coś. Za różnicę ceny polipropylen/karton (ok. 250zł) + 100zł "z tylnej kieszeni" możesz mieć już jakąś lampę studyjną 100-150 Ws z softboxem i jakoś działać na polipropylenie. DA SIĘ !Temat softbox a parasolka - polecam inne fora tematyczne - temat wałkowany jest wielokrotnie z bardzo dobrymi przykładami chociażby na forum Nikona w dziale "studio".Na marginesie - jeśli masz możliwość wyboru (finanse) kup lepiej dwa średnie (40-60cm) softboxy niż 4 parasolki :) A jak z finansem troszkę kruchawo - zaczynaj śmiało na parasolkach - {moim zdaniem}daruj sobie srebrne i złote. Polecam białe, które można odwrócić czaszą w stronę modela i świecić rozproszonym, a nie odbitym światłem. Raz, że masz w miarę miękkie i rozproszone światełko, dwa - masz go więcej niż z odbicia od sreberek. W takim przypadku NIE POLECAM "zestawów reporterskich" na zwykłych lampach błyskowych. Lepiej zwykła lampa studyjna 100-200 Ws z REGULACJĄ mocy ! To bardzo ważne !Są teraz ciekawe i niedrogie zestawy. Nie polecam też różnych "patentów" typu nakładka na lampę błyskową imitująca softbox - będziesz miał ćwierćefekt za pół ceny... Światła ZDECYDOWANIE za mało, nawet przy dwóch lampkach. Softboxy, zwłaszcza podwójne "kradną" bardzo dużo luksów...Co do wyizolowania tła - niestety kolejny wydatek - idealnie dwa ustawione symetrycznie źródła światła za modelem. Nie ma lekko :D
...... 190 cm szerokości ;)
mam do sprzedania prawie 30 metrów czarnego tła - KARTONOWE!! Dla tych którzy nie wiedzą ... kartonowe to najlepsze tło do studia. (priv)
oświetlenie białego tła? dla równomiernego efektu najlepiej po garnku z każdej strony z ekspozycją około 3 blend większą od fotografowanej sceny. to najbardziej bezpośredni i kontrastowy rodzaj światła. będzie lux wyjarane. za to jak będziesz chcial bawić się w selektywne świecenie i rozbłyski, to tylko snoot.
różnice międzie softem a parasolką? parasolka to taki jego uboższy brat - rodzaj światła (oczywiście mówimy o wersji białej transparentnej)_ da Ci podobny rodzaj światła, ale musisz uważać w małych pomieszczeniach - w przeciwieństwie do softa światło lubi "wyciekać" krawędziami. trzeba zatem uważać na tło. nie trzeba chyba mówić, że jest z kolei dużo poręczniejsza, więc sprawdzi się w każdym plenerze.
pozdro.
Największe różnice będą gdy parasolkę skierujesz w górę a softbox ustawisz w pozycji 45 stopni względem oświetlanej powierzchni.
Ostatnio rozpocząłem prace w studio i kompletuje powoli sprzet, w sumie to mam 2 pytania:
Jak\czym najlepiej oswietlic rownomiernie gładkie/jednokolorowe tło przy portretach biorąc pod uwage swiatlo blyskowe?
jakie beda najwieksze roznice miedzy biala parasolka a prostokątnym softboxem ?