1 czerwca 2023 Answear.com sfinalizował transakcję przejęcia dwóch sklepów: PRM i Sneakerstudio. Co to oznacza? Teraz osoby zainteresowane premium street fashion mogą odwiedzić nową platformę zakupową, która wydaje się być najlepszą odpowiedzią na ich potrzeby. Warto zastanowić się, jakie miejsce na rynku zajmie nowy koncept zakupowy, utworzony dzięki połączeniu sił trzech zespołów. Ważną kwestią jest także to, jak nowy obszar działalności Answear wpłynie na pozycję spółki na tle konkurencji.
Kto miał okazję robić zakupy w dawnym PRM, ten wie, że w ofercie PRM królowały marki luxury streetwear & fashion, w tym: Y-3, A.P.C., Marni, MISBHV czy Rick Owens. Upatrzone ubrania czy buty można było nabyć w warszawskim butiku, natomiast sprzedaż odbywała się również poprzez globalną witrynę internetową. Nowy sklep PRM.com to połączenie dawnego PRM i Sneakerstudio, który był cenionym brandem lifestylowo-sneakersowym. W ofercie Sneakerstudio znajdowały się m.in. produkty marek takich jak Adidas Originals, New Balance, Carhartt czy Veja. Pod szyldem brandu funkcjonowały sklepy internetowe w krajach CEE, ponadto istniała globalna witryna prowadzoną w języku angielskim. Marka pojawiła się w 2015 roku na krakowskim Kazimierzu, który jest ważnym miejscem dla fanów sneakersów i kultury ulicznej.
Co ważne, wszystkie marki oferowane do tej pory przez Sneakerstudio i PRM są dostępne także na nowej stronie PRM.com. Zakupy można ponadto zrobić w butiku przy ul. Świętokrzyskiej 16 w Warszawie.
Łączymy siły obu zespołów w misji stworzenia wyjątkowego miejsca dla entuzjastów współczesnego streetwear'u z bardzo mocną ofertą high-end street fashion. Oczywiście, kluczowym elementem nadal pozostają sneakersy, a na nowym PRM.com na pewno nie zabraknie topowych i pożądanych modeli. Mogę zagwarantować, że to dopiero początek i już rozpoczęliśmy pracę nad dalszym rozwojem platformy zakupowej. Czujemy, że ten obszar nie jest w pełni zagospodarowany, dlatego chcemy pozyskiwać nowe marki, oferować wyjątkowe kolaboracje i kolekcje specjalne.
- mówi nowy Dyrektor Marki PRM, Kamil Bajołek.
Transakcja, o której mowa, ugruntuje pozycję Answear.com jako jednego z najważniejszych podmiotów branży fashion e-commerce na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. Oznacza to także rozwój Answear w kierunku premium fashion & lifestyle, co daje możliwość pozyskania nowej grupy klientów. Spółka słusznie widzi duży potencjał w produktach premium sneakers & streetwear i zamierza wykorzystać mocne strony dawnego PRM oraz Sneakerstudio, łącząc wyjątkową ofertę produktową z wypracowaną przez lata sprawnością operacyjną i imponującym zapleczem technologiczno-logistycznym Answear.com. To wszystko pozwoli jeszcze bardziej wyróżnić się na tle konkurencji - pod względem asortymentu, grupy docelowej oraz komunikacji.
Answear od lat działa na rodzimym rynku, a także poza granicami kraju. Warto wiedzieć, że od 2021 roku sklep internetowy Answear. com jest już spółką akcyjną. Platforma zakupowa został założona 12 lat temu, a obecnie oferuje odzież, obuwie i akcesoria w 11 krajach. Przychód Answear za 2022 rok przyniósł blisko 1 mld zysku, natomiast w tym samym roku sklepy PRM oraz Sneakerstudio, według wstępnych danych sprzedażowych, uzyskały 136 mln zł przychodu. PRM.com także zaczyna prężnie działać nie tylko na rodzimym podwórku. Sklepy internetowe PRM funkcjonują na rynku polskim, ukraińskim i rumuńskim, uruchomiona została ponadto witryna prm.com/eu, dzięki której można składać zamówienia z wysyłką na terenie całej Unii Europejskiej. Czego najczęściej szukają osoby odwiedzające nową platformę? PRM - odzież i sneakersy premium dla mężczyzn to oferta ciesząca się bardzo dużym zainteresowaniem, podobnie zresztą jak ubrania i obuwie streetwearowe dla kobiet.
Twórcy nowego konceptu Answear mają ambitne plany jeszcze na ten rok. PRM.com ma być nie tylko miejscem, w którym można kupić produkty topowych i niszowych marek streetwearowych. To także przestrzeń dla aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design.
Chcemy, aby PRM był czymś więcej niż tylko sklepem - naszym celem jest, aby było to wyjątkowe miejsce nie tylko ze względu na unikalny produkt, ale też działania rezonujące z tkanką miejską w obszarach kultury, muzyki i designu. - deklaruje Dyrektor Marketingu Marki PRM, Jakub Sztyler - Przed nami ekscytujące wyzwanie i jestem przekonany, że połączenie sklepów Sneakerstudio i PRM oraz współpraca z Answear pozwoli nam na tworzenie kolejnych, niesamowitych projektów pod szyldem nowego PRM.