Girl Power to trend, który obserwować możemy już od kilku sezonów. Jest on oczywiście związany z dążeniem do równouprawnienia kobiet na całym świecie. Wszystkie kolekcje o feministycznym wydźwięku mają na celu podkreślić to, jaką ogromną siłę posiadają kobiety.
T-shirty z pro-kobiecymi hasłami nie wychodzą z mody od czasu słynnej koszulki Diora „We Should All Be Feminists". Nosiły ją i noszą dalej największe gwiazdy, takie jak Rihanna, Natalie Portman czy Jennifer Lawrence.
W 2014 roku duże zamieszanie na wywołał pokaz Channel, który przybrał formę feministycznej manifestacji. Modelki prezentowały ogromne transparenty, a do dyspozycji miały nawet megafony. Wśród nich, w pokazie udział brały m.in. Cara Delevigne i Gisel Bundchen.
Polskim głosem podejmującym temat równouprawnienia jest top modelka Anja Rubik, która czynnie bierze udział w akcjach i kampaniach dotyczących praw kobiet w naszym kraju. Anja emanuje kobiecością i pewnością siebie, a na jej mediach społecznościowych znajdziemy wiele treści nie tylko związanych z modą, ale również tych dotyczących bieżących problemów społecznych.
Nie trzeba było długo czekać na to, by kolejne marki modowe i sieciówki przechwyciły ten trend. Girl Power'owe hasła znajdziemy na koszulkach, czapkach, a nawet bieliźnie.
Aktorzy i celebryci swoje poglądy manifestują nie tylko w postaci nadruków na ubraniach. Podczas gali rozdania Złotych Globów, Emma Watson poruszyła temat przemocy wobec kobiet. Na Marszu Kobiet w Los Angeles, Natalie Portman wypowiedziała się o swoich przykrych doświadczeniach, które miejsce miały w pierwszych latach jej pracy. Słowa tak znanych i cenionych osób mają ogromny wpływ na walkę ze szkodliwymi stereotypami i łamaniem praw kobiet na całym świecie. Dzisiaj gwiazdy przerywają milczenie, nie uznają tabu i pokazują kobietom, jak walczyć o to, co zawsze im się należało!
Moda nierozerwalnie związana jest z ludźmi, a co za tym idzie - społeczeństwem i jego problemami. Projektanci co roku pokazują nam, że ubrania, które nosimy mają spełniać nie tylko nasze fizyczne czy estetyczne potrzeby, ale również powinny być odzwierciedleniem naszych poglądów i podejścia do świata. Zgadzacie się z nimi?
KP/ Redakcja Maxmodels.pl
Zdjęcie główne: 123RF/Pixel