Świat mediów społecznościowych intryguje i zadziwia. Chociaż wielu z nas zastanawia się, na czym właściwie polega ich fenomen, to nie można ukryć, że platformy społecznościowe są jednym z najważniejszych kanałów komunikacji. I nie tylko. Media społecznościowe to również potężne narzędzie, które w umiejętny sposób wykorzystuje wiele polskich i światowych marek. Która z firm w branży modowej cieszy się największą popularnością w sieci?
Potęga social mediów
W sprzedaży liczy się reklama. Marki prześcigają się w pomysłach, aby dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów i zachęcić ich do zakupu produktu. W dzisiejszych czasach firmy mają niemal nieograniczone możliwości reklamowania się. Wiele z nich do tego celu wykorzystuje media społecznościowe, które wciąż cieszą się ogromną popularnością. Pilotfish Media opublikowały ostatnio zestawienie najbardziej popularnych w sieci marek. Analizie poddano marki z różnych branży: sportu, technologii, podróży czy urody i mody. Pod uwagę wzięto przede wszystkim liczbę obserwujących/ polubień na czterech największych platformach: Facebooku, Instagramie, Twiterze i YouTubie oraz zaangażowanie fanów. Które firmy najlepiej wykorzystały potencjał mediów społecznościowych w 2019 roku?
Nieważne, jak mówią. Byleby mówili
Na samej górze zestawienia znalazła się jedna z najbardziej znanych marek sprzedających damską bieliznę, Victoria's Secret. Firma cieszy się ogromną popularnością nie tylko w mediach społecznościowych. A wszystko za sprawą seksownych modelek, które co roku prezentują światu najnowszą kolekcję bielizny podczas wielkiej imprezy Victoria's Secret Fashion Show. W tym roku wydarzenie, na które wielu czekało z niecierpliwością, nie odbyło się. Możliwe, że wzrost zainteresowania marką ma związek właśnie z odwołaniem pokazu i narastającymi kontrowersjami wokół firmy. Wielu krytykowało bowiem Victoria's Secret za ograniczanie się do prezentowania bielizny wyłącznie na modelkach o idealnych wymiarach. Podczas gdy świat mody idzie z duchem czasu i coraz częściej ceni się naturalność modelek, które nie mogą pochwalić się nienaganną sylwetką, wśród modelek Victoria's Secret niezmiennie liczy się idealna figura. Poza tym, wyniki oglądalności Victoria's Secret Fashion Show, również pozostawiały wiele do życzenia. Jeszcze w latach 2010-2014 wydarzenie przyciągało przed telewizory 10 milionów osób. W ostatnich czasach widowisko notuje zaskakująco niskie wyniki oglądalności. Mówi się, że to właśnie dlatego bieliźniania potęga nie zorganizowała w tym roku wielkiego show.
Fot: 123RF/Picsel
Fot: 123RF/Picsel
Tego możesz nie wiedzieć o Victoria's Secret! Sprawdź >>>
Czy kontrowersje wpłynęły na wzrost zainteresowania marką w sieci? Zgodnie z zasadą: Nieważne, jak mówią, byleby mówili, wydaje się, że tak. W 2019 roku marka nie miała sobie równych, zajmując pierwsze miejsce w zestawieniu Pilotfish Media z wynikiem ponad 111 milionów fanów w analizowanych kanałach mediów społecznościowych. Tylko na YouTubie marka ma niemal 1 810 000 fanów, podczas gdy na Instagramie liczba obserwujących wynosi niemal 69 tysięcy.
Kreatorzy nowych trendów
Victoria's Secret zostawiła konkurentów daleko w tyle. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się francuski dom mody Chanel z wynikiem ponad 73 miliony fanów. Trzecią firmą w zestawieniu okazał się natomiast francuski Louis Vitton z ponad 65 milionami fanów we wszystkich kanałach mediów społecznościowych. Jedyną sieciówką, która znalazła się w rankingu, jest natomiast hiszpańska marka odzieżowa Zara, należąca do grupy Inditex. Na dalszych pozycjach w zestawieniu uplasował się kolejno znany włoski dom mody Gucci (ponad 61 milionów fanów) oraz francuski Dior ( ponad 52 miliony). Dalsze miejsca w rankingu zajeły natomiast marki: Victoria Beckham (ponad 42 miliony), Burberry (ponad 41 miliony), Dolce&Gabanna (niemal 40 milionów). Zestawienie zamyka firma Michael Kors z wynikiem dobijającym do 37 milionów fanów.
Fot: 123RF/Picsel
Fot: 123RF/Picsel
Umiejętne wykorzystywanie potęgi mediów społecznościowych przez firmy odzieżowe przyczynia się nie tylko do dotarcia do większej grupy potencjalnych klientów, ale również do zwiększania zainteresowania marką oraz budowania bardziej osobistej relacji pomiędzy sprzedającym a klientem. Najbardziej popularne w branży modowej marki podkreślają tym samym swój prestiż oraz promują nie tylko swoje produkty, ale również kreują nowe trendy, które z zapartym tchem śledzą miliony osób na całym świecie.
K. Jarosz/ Redakcja MaxModels.pl
Zdjęcie główne: Getty Images