Rynek kosmetyczny pełen jest skrajności. I chociaż wydaje się, że branża przesycona jest rozmaitymi markami i trudno jest się wybić nowym producentom, to jednak wciąż powstają nowe firmy. W dzisiejszych czasach przepis na sukces wydaje się prosty. Aby osiągnąć sukces wystarczy, żeby marka sygnowana była nazwiskiem znanej gwiazdy. Kto wykorzystał sławę i próbuje podbić rynek kosmetyczny? Oto gwiazdy, które założyły swoją własną firmę w branży beauty!
Własne linie kosmetyków w branży beauty wydają się świetną inwestycją, szczególnie gdy marka sygnowana jest nazwiskiem gwiazd, mających miliony fanek, które chcą upodobnić się do swoich idolek. To gwarancja dużego zainteresowania produktami przede wszystkim na początku działania firmy. Oto gwiazdy, które postanowiły zaryzykować i przekuły sławę w intratny biznes!
Selena Gomez - Rare Beauty
Na początku lutego jedna z gwiazd młodego pokolenia, Selena Gomez, ogłosiła w mediach społecznościowych założenie własnej marki kosmetycznej o nazwie Rare Beauty. Chociaż kosmetyki stworzone przez byłą partnerkę Justina Biebera w sprzedaży pojawią się dopiero za około pół roku - w Polsce na ich dystrybucje będzie trzeba poczekać około roku - to już dziś marka wywołuje ogromne poruszenie przede wszystkim wśród fanek młodej gwiazdy. Motto biznesu Gomes, które brzmi: „Nie jesteś definiowana przez zdjęcie, lajk czy komentarz", koresponduje z nazwą marki, podkreślając wyjątkowość każdej kobiety, niezależnie od tego, czy i jak kreuje ona swój wizerunek w mediach społecznościowych. Wkrótce okaże się, czy Selenie uda się zaistnieć na rynku kosmetycznym na dłużej.
Rihanna - Fenty Beauty
Fenty Beauty to kosmetyczna marka Rihanny, która niezaprzeczalnie podbiła branżę kosmetyczną. Produkty tworzone przez gwiazdę sceny muzycznej doceniane są przez kobiety na całym świecie. Klientek nie odstrasza nawet ich wysoka cena. Podczas premiery kosmetyków, Rihanna motywowała założenie własnej marki beauty, mówiąc: „Chcę, żeby kobiety czuły się piękne. Zasługujemy na to". Rihanna, która pochodzi z Barbadosu, stworzyła Fenty Beauty (nazwa od nazwiska gwiazdy), również po to aby stworzyć kosmetyki do makijażu dla kobiet o wszystkich odcieniach skóry. Marka została doceniona również za kampanie reklamowej, które podkreślały różnorodność kobiet miedzy innymi dzięki temu, ze w spotach brały udział modelki o różnych kolorach skóry. Wkrótce również i inne firmy kosmetyczne zaczęły realizować kampanie reklamowe skierowane do kobiet o różnych kolorach skóry. Rihanna musiała jednak zmierzyć się również z krytyką po tym, jak zarzucono jej, że w spotach reklamowych marki, która promuje różnorodność, nie prezentowano dotychczas kobiet transseksualnych.
Kylie Jenner - Kylie Cosmetics
Marka Kylie Cosmetics, założona przez celebrytkę Kylie Jenner, to jedna z najlepiej prosperujących firm kosmetycznych wśród biznesów założonych przez znane osobistości. W zaledwie cztery lata Jenner stworzyła imperium kosmetyczne warte prawdziwą fortunę! W 2018 roku magazyn „Forbes" oszacował wartość Kylie Cosmetics na 800 milionów dolarów, a ledwie rok później wzrosła ona do 900 milionów! Sukces marki opiera się głównie na działaniach marketingowych celebrytki w mediach społecznościowych. Wystarczy wspomnieć, że na samym tylko Instagramie liczba obserwujących profil firmy wynosi już niemal 23 i pół miliona obserwujących, a profil Kylie Jenner obserwuje ponad 141 milionów osób. W 2019 roku Jenner sprzedała większość udziałów w swoim biznesie gigantowi kosmetycznemu Coty. Celebrytka ma jednak nadal odpowiadać za bezpośrednią promocję kosmetyków w social mediach. Jenner miała zarobić na sprzedaży marki 600 milionów dolarów, dzięki czemu w wieku 21 lat stała się najmłodszą miliarderką świata, wyprzedzając tym samym samego Marka Zuckerberga, założyciela Facebooka, który miliarderem został w wieku 23 lat.
Lady Gaga - Haus Laboratories
Haus Laboratories to linia kosmetyczna stworzona przez Lady Gagę w ubiegłym roku. Marka jest pierwszym pozamuzycznym biznesem artystki. Produkty Gagi zachwycają kobiety na całym świecie, co w bezpośredni sposób przełożyło się na wyniki sprzedaży raczkującej na rynku marki. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również kampania reklamowa Haus Laboratories, w której postawiono na odważne i charakterne makijaże. To, co wzbudziło największe kontrowersje, to fakt, że w kampanii występowali również pomalowani modele. Motto stworzonej przez Gagę firmy brzmi: „W każdym z nas jest jedna lub kilka bogiń. Bądź sobą.". Lady Gaga tak motywowała chęć stworzenia własnej linii kosmetyków: "Kiedy byłam młoda, nigdy nie czułam się piękna. Gdy usiłowałam odnaleźć równowagę pomiędzy wewnętrznym i zewnętrznym pięknem, odkryłam moc makijażu. Zobaczyłam w sobie superbohaterkę i dowiedziałam się, kim chciałabym być".
Biznesy kosmetyczne gwiazd imponują wysokimi wynikami sprzedaży. Umiejętne wykorzystanie potęgi mediów społecznościowych oraz dobra jakość produktów nie odstraszają potencjalnych klientek nawet zawrotną ceną. I chociaż wydaje się, że na rynku kosmetycznym nie ma już miejsca na nowe marki, to wciąż powstające (i odnoszące sukces) linie produktów sygnowane nazwiskami gwiazd, udowadniają, że jest inaczej.
K.Jarosz/Redakcja MaxModels.pl
Zdjęcie główne: AFP/ ANTHONY HARVEY, JEAN-BAPTISTE LACROIX/ 123 RF Picsel