Świat mody to nie tylko pokazy i sesje zdjęciowe. Modelki high fashion prężnie działają w social mediach od wielu lat. Ich kariera jeszcze bardziej nabrała tempa w czasie pandemii, gdy pokazy i edytoriale były sukcesywnie odwoływane. Która z gwiazd świata mody jest najbardziej rozchwytywana w mediach społecznościowych? Na jakie kwoty opiewają ich kontrakty reklamowe na Instagramie?
Top 5 osobistości ze świata mody na Instagramie
Moda jest jednym z najbardziej dochodowych działów reklamowych na Instagramie. Nic więc dziwnego, że modelki i modele promujący produkty i ubrania na tej platformie społecznościowej mogą liczyć na jedne z najwyższych stawek. Oczywiście są one zależne od długości trwania kampanii - od jednorazowego zlecenia, po kilkuletni kontrakt, jak w przypadku Cary Delevingne x Puma x Balmain. Najczęściej stawki dotyczą opublikowanego postu na głównej tablicy Instagrama, rzadziej jest to nagranie filmiku na Instastories.
Przeczytaj też: Ich zarobki przyprawiają o zawrót głowy. Rekordzistka inkasuje miliony
1. Kendall Jenner
Kendall jest jedną z najbardziej cenionych modelek high fashion. Według portalu Buzzbingo.com Jenner od lat znajduje się na pierwszych miejscach rankingu najlepiej zarabiających influencerów na Instagramie. Średnio na jednym poście zarabia od ok. 345 do nawet 577 tysięcy dolarów. Reklamuje głównie domy mody Balenciaga, Calvin Klein czy Prada oraz marki własne - tequilę i kolekcję ubrań. Konto Jenner na Instagramie obserwuje 228 milionów osób, a jej praca polega na pozowaniu do zdjęć i oznaczaniu na nich konta lub nazwy danego kontrahenta. Siostry Kendall, Kylie Jenner oraz Kim Kardashian, zarabiają od niej o wiele więcej (Kylie 491-819 tysięcy dolarów., Kim 469-781 tysięcy dolarów za post), jednak nie są one tak związane ze światem mody jak modelka.
2. Gigi Hadid
Jej poczynania na Instagramie śledzi dużo mniej obserwatorów niż Kendall Jenner, bo „tylko" 73,3 miliony. Spadek popularności modelki ma związek z problemami rodzinnymi (ojciec dziecka Gigi oskarżył jej matkę Yolandę Hadid o nękanie). Niemniej Gigi jest wciąż wziętą modelką high fashion, a jej stawki są bardzo wysokie - za pojedynczy wpis na Instagramie może żądać od 125 do nawet 300 tysięcy dolarów. To zawrotna kwota, szczególnie że zazwyczaj post wymaga opublikowania np. selfie z oznaczonym produktem. Gigi zebrała grono wiernych fanów, dlatego też w świecie mody uchodzi za „społecznościową modelkę". Niedawno podpisała kontrakt z marką Tommy Hilfiger. Jej siostra Bella Hadid również prężnie rozwija swój Instagram - ma 50,7 miliona obserwujących, a jej stawki wynoszą od 25 do 50 tysięcy dolarów za post.
3. Cara Delevingne
Ulubienica zmarłego w 2019 roku Karla Lagerfelda, głównego projektanta domu mody Chanel, na swoim Instagramie ma niemal 43,2 miliona obserwujących. Mimo to jej stawki wynoszą tyle samo, co jej poprzedniczki w rankingu, Gigi Hadid. Od lat Cara jest twarzą kolaboracji Puma x Balmain, a wcześniej tylko Balmain. W ramach umowy z Diorem opublikowała kilka zdjęć promujących szminkę Dior. Obecnie nie publikuje tak często, jak kiedyś, ponieważ, jak sama powiedziała „zaczęła w tej kwestii odczuwać presję".
4. Chiara Ferragni
Chiara Ferragni to włoska influencerka modowa. Sama nie jest modelką, ale to dzięki niej Instagram oszalał na punkcie mody. Swoją karierę rozpoczęła w 2013 roku, a już w 2017 została sklasyfikowana na 1. pozycji w zestawieniu najbardziej wpływowych influencerów branży modowej, według magazynu Forbes. Jako pierwsza blogerka pojawiła się na okładce Vogue'a. Ma 26,7 miliona obserwujących i bardzo wysokie stawki za post. Szacuje się, że w 2020 roku samą pracą w social mediach zarobiła blisko 19 milionów euro. Ma na swoim koncie współpracę influencerską m.in. z Diorem i MiuMiu. Obecnie skupia się na promowaniu własnych marek.
Przeczytaj też: Wykorzystują zasięgi, by nieść pomoc. To one robią szum w sieci
5. Lil Miquela, czyli modelka, która nie istnieje
Lil Miquela jest jedną z pierwszych influencerek modowych istniejących wyłącznie w wirtualnej przestrzeni. Miquelę obserwuje ponad 2,8 miliona osób. Jeden sponsorowany post kosztuje ok. 8 tysięcy dolarów. Brzmi groteskowo, jednak na współpracę z Miquelą zdecydowały się takie marki jak Calvin Klein czy Prada.
Ciekawostka!
Najwięcej na pojedynczym poście zarobiły takie gwiazdy jak Kylie Jenner, Cristiano Ronaldo, Kim Kardashian, czy Selena Gomez. Każde z nich otrzymało nieco ponad lub prawie 1 milion dolarów za opublikowanie sponsorowanego postu. Najwięcej, bo aż 1,2 miliona dolarów zarobiła Kylie Jenner.
Polscy influencerzy modowi
Polscy influencerzy mają nie tylko mniejsze zasięgi, ale i dużo niższe stawki za udostępnienie wpisu na Instagramie, niż światowej klasy modelki. Choć kwoty, które otrzymują za pojedyncze publikacje mogą szokować. Natalia Siwiec czy Maffashion za publikację zdjęcia z nazwą produktu otrzymują nawet 100 tysięcy złotych. Podobnie jest w przypadku niektórych kampanii reklamowych na Instagramie Jessici Mercedes. Najpopularniejszą polską influencerką jest zaś Veronica Bielik, która ma ponad 2,4 milionami obserwatorów.
Przeczytaj też: Królowe mediów społecznościowych. Oto najbardziej popularne modelki na Instagramie
Ciekawostka!
Najbogatsze dziecko na Instagramie, Everleigh Rose LaBrant ma obecnie 9 lat i prawie 5 milionów obserwujących. Zarabia od 10 do 16 tysięcy dolarów za post.
Redakcja Maxmodels.pl / Aleksandra Podkówka-Poźniak
Przeczytaj też:
Syn księdza i gwiazda "Transportera". Oto wybrankowie supermodelek
Transpłciowa modelka w Victoria's Secret. Kim jest czarnoskóra piękność?
21-latka spełnia swój amerykański sen. Jej uroda zawojowała USA