Polskie it-girls: influencerki, które dyktują trendy

Dodano: 13.10.2021
REKLAMA
Polskie it-girls: influencerki, które dyktują trendy

Tysiące obserwatorów na Instagramie, zaproszenia na prestiżowe pokazy, współprace z ekskluzywnymi markami, a także nieszablonowy styl, który sprawia, że same stają się ikonami w dziedzinie mody. Poznaj słynne it-girls, które podbijają polskie social media.

 

 

Kim jest it-girl?

 

Dziewczyna, która ma w sobie "to coś", co sprawia, że wiele osób chce być taka jak ona. Mieć własną firmę, doskonałe wyczucie stylu, współpracować z najważniejszymi osobami w branży i odnosić sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Czasy, w których tylko projektanci czy celebryci z wielkich ekranów mają wpływ na modę, dawno minęły. Dziś w tym świecie tak samo jak oni, liczą się influencerki z sieci, które zaczynały swoją karierę od prowadzenia blogów, a niektóre od pracy w zwykłym supermarkecie. Oto polskie it-girls, które same wyznaczają trendy, a ich życie śledzi rzesza fanów w mediach społecznościowych.

 

1 / 5

Julia Kuczyńska

 

 

Polska Chiara Ferragni, która od dobrych kilku lat nadal jest w czołówce najbardziej wpływowych ludzi w internecie. To współzałożycielka marki Eppram, która na swoim koncie ma także epizody na wielkim ekranie. Wszystko zaczęło się w 2009 roku od założenia bloga, na którym dzieliła się z czytelnikami zdjęciami swoich stylizacji. Julia Kuczyńska, szerzej znana jako "Maffashion", na swoim Instagramie ma ponad 1,4 mln obserwujących, którzy śledzą jej zarówno polskie, jak i międzynarodowe sukcesy. Na swoim koncie ma udział w kampanii marki Stradivarius, Reserved, Adidas i jako jedna z niewielu polskich gwiazd miała okazję uczestniczyć w festiwalu filmowym w Cannes. Jej twarz widniała na okładkach największych polskich magazynów modowych, m.in. L'Officiel, Glamour, Joy, a także tureckiego "Elle". Styl Julii można by określić jako sportowa elegancja - czarna, dopasowana sukienka maxi połączona ze sneakersami czy marynarka i klasyczne wiązane szpilki zestawione z czapką z daszkiem. Marka Eppram, którą stworzyła razem z Laną Nguyen w Warszawie, zyskuje sławę również za granicą. Zeszłego roku w marynarce jej projektu sfotografowano Kourtney Kardashian i Addison Rae, przechadzające się po ulicach Nowego Jorku, co zdecydowanie zwiększyło popyt na ich produkty.

W 2017 roku znalazła się na szczycie prestiżowej listy portalu WWD w kategorii najbardziej wpływowe influencerki świata pod względem ekwiwalentu reklamowego, a dwa lata później odebrała nagrodę w kategorii Osobowość Roku w ramach plebiscytu Kobieca Marka Roku 2019.


2 / 5

Jessica Mercedes

 

 

Prawdziwa bizneswoman, jedna z najbardziej znanych osobistości w polskiej branży mody, założycielka marki Veclaim i Moiess Swimwear. Swoją popularność zdobyła poprzez prowadzenie bloga jemerced.com, założonego w 2010 roku, który z czasem stał się portalem poświęconym modzie. Była to odskocznia od dnia codziennego - zanim przeprowadziła się do Polski i jej kariera nabrała tempa, pracowała w hipermarkecie w Niemczech.

Jessica jest prekursorem trendów - zanim zobaczymy w sieciówkach nowe tendencje, ona prawdopodobnie nosiła to już kilka lub nawet kilkanaście miesięcy wcześniej. Interpretując je po swojemu, sama staje się źródłem inspiracji dla wielu Polek. Jej styl jest niepowtarzalny i nie sposób go zdefiniować, ponieważ lubi eksperymentować z fasonami, kolorami i połączeniami. W jej stylizacjach widać nutkę nonszalancji i fascynacje haute couture, a obserwatorzy cenią ją za naturalność, zarówno pod względem wyglądu, jak i zachowania. Na jej InstaStory często można zobaczyć kulisy sesji czy akcji promocyjnych, nie wstydzi się także pokazać o poranku, bez makijażu, w piżamie, co dodatkowo imponuje followersom. Ogromna pasja do mody i głowa do biznesu zaprowadziły ją na ścieżkę sukcesu, a przejawem tego jest niewątpliwie miano "Ikony mody" magazynu "Glamour" z 2016 roku.

 

3 / 5

Karolina Wójcik

 

 

Karolina, znana pod pseudonimem "viva-a-viva", podbija świat internetu od dobrych kilku lat. Zaczynała w 2014 roku od publikowania treści o tematyce fashion i beauty w serwisie Youtube, a dzisiaj jej Instagram liczy ponad 400 tys. obserwatorów. Ukończyła studia w Stanach Zjednoczonych na kierunku Komunikacja w modzie, a aktualnie kończy architekturę na polskiej uczelni. Mieszka w Monako, chociaż nie zagrzewa tam miejsca, ponieważ jako stała bywalczyni fashion weeków, często jest w rozjazdach. Dostaje zaproszenia na udział w wielu prestiżowych pokazach mody, m.in. Diora czy Chloe, a jej stylizacje ukazują się w największych światowych magazynach branżowych. Obecnie pracuje nad własną marką odzieżową, w której mają znaleźć się m.in. dresowe komplety i skórzane spodnie. Sztampowym połączeniem w jej lookach jest obszerna marynarka i kozaki przed kolano. Na jej Instagramie przeplatają się ze sobą stylizacje, zdjęcia beauty i inspiracje, a wszystko razem tworzy spójną całość.

 

4 / 5

Kasia Szymków

 

 

Autorka bloga "Jestem Kasia" nazywana jest polską paryżanką. Jej profil na Instagramie obserwuje blisko 300 tys. osób, z którymi dzieli się swoim poczuciem estetyki. Jej styl wyróżnia się przede wszystkim minimalizmem, a także elementami typowymi dla francuskiego szyku - zwiewne sukienki, eleganckie garnitury, czarne, skórzane baleriny i koniecznie okulary przeciwsłoneczne. Jest zwolenniczką budowania kapsułowej garderoby w duchu zasady "Less is more", dzięki której zawsze wie co założyć. Stawia na klasykę - ponadczasowe fasony i kolory, takie jak beż, szarość, czerń i biel. Podstawą w jej szafie są niebieskie jeansy, biała koszula i czarna marynarka. Kasia odkąd zaczęła swoją przygodę w internecie, wciąż publikuje posty na blogu i prężnie działa w social mediach. Współpracowała z prestiżowymi markami high fashion jak Chanel, Gucci oraz z sieciówkowymi gigantami - Stradivariusem i Reserved. Magazyn Vogue zaprosił ją do przedstawienia swojej pielęgnacji i makijażu, a dla Elle uchyliła rąbka tajemnicy swojej szafy.

 

5 / 5

Laura Matuszczyk

 

 

W sieci można znaleźć ją pod nazwą "horkruks". Stylowe zdjęcia okraszone seksapilem przyciągają uwagę odbiorców, których na jej profilu na Instagramie jest już ponad 140 tysięcy. W 2011 roku zaczęła pisać bloga. Z czasem studentka filozofii stała się jedną z najpopularniejszych it-girls. Polki zachwycają się jej urodą, przypominającą skrzyżowanie Angeliny Jolie z Kim Kardashian. Ciemne włosy, podkreślone, pełne usta i ponętne ciało z wąską talią są jej znakiem rozpoznawczym. Laura pozowała dla magazynu K Mag oraz marki Misbhv, dzięki czemu jej popularność znacznie wzrosła od 2013 roku. Nie kryje fascynacji sztuką i architekturą, której pełno w jej instagramowym feedzie. Biała koszula, jeansy Levi's 501 i klapki Hermes na stopach to jej must have.

 

It-girls na dobre przejęły świat internetu. Poprzez aktywność w social mediach udowadniają, że kluczem do sukcesu nie jest ślepe podążanie za trendami, a eksperymentowanie i odnalezienie własnego stylu. Swoją pasją i zaangażowaniem w pracę przyciągają do siebie nowych ludzi i wydaje się, że jeszcze przez długi czas będą na topie.

 

Julia Zdebska / Redakcja Maxmodels.pl

Zdjęcie główne: Instagram @maffashion_official @jemerced @viva_a_viva

Komentarze (0)
Twój komentarz może być pierwszy
Więcej z: Newsy
Zdjęcia MaxModels
Edytuj Maajek 6.0 0 Maajek Modelka
Edytuj Inho 2024

fot: Tomasz Gintowt
instagram.com/inho.art 6.0 0 Inho Modelka
Potwierdzam, że mam ukończone 18 lat Zobacz Edytuj marlen_22 6.0 0 marlen_22 Fotograf
Edytuj No_Excuses 6.0 0 No_Excuses Modelka
Edytuj AAlanW 6.0 0 AAlanW Fotograf
Edytuj AAlanW 6.0 0 AAlanW Fotograf
Edytuj AAlanW 6.0 0 AAlanW Fotograf
Zobacz więcej zdjęć