Na wybiegu czy podczas sesji każdy kawałek ciała jest pod ostrzałem fleszy. Bardzo często w kampaniach odzieżowych i biżuteryjnych na pierwszym planie są dłonie i stopy. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby te części ciała były gładkie, pozbawione naderwanych skórek i dobrze nawilżone, a manicure był wykonany starannie i spójnie z całością koncepcji. Na jaki manicure postawić tej jesieni?
Manicure w kampaniach domów mody
Na wybiegu manicure nie jest najważniejszym i najbardziej wyekspoowanym elementem pokazu. Jednak w trakcie prezentacji kampanii domów mody na sezon jesień/zima 2018/19, szczególnie podczas zbliżeń na torebki czy inne akcesoria, paznokcie są dobrze widoczne. Gucci stawia na klasyczną czerwień, która nigdy nie wychodzi z mody, jest kobieca i pasuje do wielu stylizacji. Podobny trend da się zauważyć w kampanii okularów od Chanel, natomiast w tym przypadku czerwień jest jaśniejsza, a w świetle dziennym wpada w pomarańczowy odcień. Innym zabiegiem wykorzystywanym przez wielkie marki jest podkreślenie naturalnej płytki paznokcia, która jest pokryta jedynie odżywką. Delikatny, naturalny manicure zapewnia dobrą ekspozycję produktu bez odwracania od niego uwagi krzykliwym wzorem czy kolorem. Taki manicure można zauważyć na przykład w prezentacji jesiennej kolekcji portfeli i torebek marek Givenchy oraz Gucci. Jeżeli chodzi o manicure wybiegowy, to m. in. marka Moschino podczas pokazu Woman SS19 postawiła na paznokcie w czarnym kolorze.
Manicure w social mediach
Prawdziwe trendsetterki, oprócz obserwowania wybiegowych trendów, zwracają uwagę na to, co kreują użytkownicy mediów społecznościowych. Popularne hasztagi związane ze stylizacją paznokci kryją niezwykle ciekawe wzory, które bazują na jesiennej kolorystyce. Barwy, które królują o tej porze roku to odcienie pomarańczowego, żółtego, brązowego i złotego. Intensywne, soczyste i letnie kolory, jak niebieski, różowy czy zielony, są równie popularne, podobnie jak matowe burgundy, butelkowa zieleń, grafit oraz czerń. Nieodłącznym elementem wykorzystywanym w jesiennym manicure jest też motyw liści.
Jakie propozycje przygotowały popularne profile na Instagramie?
Od wielu sezonów nie wychodzą z mody kolorowe, ręcznie malowane formy i nie ma to żadnego związku z obowiązującą modą. Wzory, kolory i motywy są zależne od upodobań klientek, które w dużej mierze inspirują się topowymi profilami w mediach społecznościowych. Figury geometryczne czy etniczne wzory to popularne motywy wykonywane głównie metodą hybrydową.
Jakie kolory były, są i będą nadal na czasie? Beige, cappuccino, czerń, biel i oczywiście ponadczasowa czerwień!
Manicure w kampaniach domów mody
Manicure w social mediach
Manicure na Instagramie
K. Bugno/Redakcja Maxmodels.pl
Zdjęcie główne: Fot. 123RF/Pixel