O tym, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach, wie chyba każdy, a fakt ten potwierdza kolejna odsłona kampanii „Me and My Peekaboo” domu mody Fendi, w której wystąpiła Catherine Zeta Jones wraz z córką. Ma ona podkreślać rodzinne korzenie marki, a także nawiązywać do 10-lecia istnienia kultowej torebki Peekaboo.
Kiedy w 2009 roku do sprzedaży trafiła Peekaboo, wszyscy oniemieli z wrażenia. Warta blisko 1400€ torebka bardzo szybko zasłużyła sobie na miano "it-bag" sezonu i została jednym z flagowych produktów Fendi. Cechą znamienną tego modelu, była dwukomorowa forma torebki, a samo jej wnętrze odgrywało równie ważną rolę, co zewnętrzna faktura. Mianowicie, od początku noszono ją z otwartą przednią komorą, przez co podszewka była wyeksponowana. Taki wygląd torebki nawiązywał do jej nazwy, która w wolnym tłumaczeniu oznaczała „a kuku".
Z rąk do rąk
Od początku torebka Peekaboo miała spełniać dwa kryteria - musiała być uniwersalna i przede wszystkim ponadczasowa. Chodziło o stworzenie takiego produktu, który można byłoby przekazywać z pokolenia na pokolenie albo raczej z rąk do rąk, podobnie jak czyniono z dorobkiem włoskiego domu mody Fendi. To właśnie ten wielopokoleniowy charakter firmy przełożył się na późniejszą wizję torebki, do której z okazji 10-lecia istnienia, utworzono specjalną kampanię reklamową. Jak przyznaje marka, przy jej tworzeniu skupiono się na ukazaniu konceptu rodziny jako kluczowego elementu historii Fendi, a w szczególności na jej kobiecej części.
Girls power
Pierwsza reklama na potrzeby kampanii „Me and My Peekaboo" pojawiła się wiosną 2018 roku, a wystąpiła w niej sama Silvia Venturini Fendi w towarzystwie córek - Delfiny Delettrez Fendi i Leonetty Luciano Fendi. Następnie, co miesiąc do współpracy zapraszano inny duet bądź trio, które reprezentowało co najmniej dwa różne pokolenia. Tworzyły je znane na całym świecie gwiazdy, takie jak Jessica i Krystal Jung, Kam Fung i Joey Yung, córki Ewana McGregora, Kim Kardashian, North West i Kriss Jenner czy Catherine Zeta Jones i Carys Zeta Douglas. Trzeba jednak przyznać, że najgłośniejszym trio okazało się to, które utworzyła rodzina Kardashianów. W zeszłorocznej reklamie z ich udziałem pojawiły się aż trzy pokolenia z klanu Kardasianów - Kris Jenner, Kim Kardashian oraz malutka North West, która po raz pierwszy wzięła udział w kampanii reklamowej.
Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu
Catherine Zeta Jones oraz Carys Zeta Douglas stały się twarzami najnowszej odsłony kampanii „Me and My Peekaboo", która została zrealizowana na tle rzymskich budowli. Były nimi Palazzo Altemps oraz Palazzo Della Civilità Italiana, gdzie do dziś mieści się główna siedziba Fendi. Trzeba przyznać, że tak przemyślana sceneria bardzo mocno nawiązywała do korzeni marki, której historia rozpoczęła się w 1918 roku w samym centrum Rzymu. Budowanie potęgi Fendi zapoczątkowała Adele Casagrande - Fendi, a kontynuowały ją córki Adele - Paola, Anna, Franca, Carla i Alda. Co prawda, na przestrzeni stu lat nie brakowało wzlotów, upadków, siostrzanej miłości i rodzinnych wojen, które finalnie zakończyły się kontraktem z koncernem LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy). Po jego podpisaniu każda z sióstr wybrała inny kierunek kariery, przez co rodzinny konflikt dosyć szybko został zażegnany. Do dziś w firmie Fendi pracuje jedynie Silvia Venturini Fendi (wnuczka Adele), która podtrzymuje włoskiego ducha marki.
Zdjęcie główne: 123RF/Pixel
Alicja Polewko / Redakcja Maxmodels.pl