Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
65 wyświetleń
OK. Wciągnąłem drugi raz. Zupełnie nie rozumiem, co kogokolwiek rozśmieszyło w tym wywiadzie. Jedyne co można do poziomu zarzucić, to że nie wybroniła się w pytaniu czym (klasa/styl) różnią się zdjęcia z jej sesji dla Playboy'a od zdjęć "amatorów" z konkursu. Zatem proszę o oświecenie, co tu było tak żenującego. Wywiad jak wywiad. Nie powalił głębią przekazu, ale żeby od razu wytykać :]
Dla kogoś, kto od lat robi tylko B/W to i pewnie łatwiej. Dla tych, co myślą, że wystarczy jednym ruchem zdjąć saturację pewnie też, ale czy aby na pewno będzie to fotografia czarno-biała, czy raczej szaro-szara? Czy można w ogóle myśleć w kategoriach łatwiejsza trudniejsza?
Ale przecież zrobić dobrą fotografię czarnobiałą, a kolorową jest dużo łatwiej. Myślicie, że dlaczego klasyczny reportaż jest robiony w BW? Żeby widza nie rozpraszały kolory tylko przemawiał do niego główny temat wypowiedzi. Gdyby fotograf musiał dodatkowo myśleć nad kolorem byłoby mu dużo trudniej uchwycić ten jeden wyjątkowy moment.
A przyznajcie się ile razy ratowaliście się przekształceniem zdjęcia kolorowego które było "takie se" na czarno-białe?
też nie kumam wypowiedzijuż 10 lat temu przeczytałem w siecie pewną porade"zjebałeś z kolorami ? to zrób BW"i tak w pewnym sensie jestja z założenie robiąc bw - nieraz decyduje o tym dopiero podczas obróbki ale sa foty które wiem że będą bw od poczatku - mam gdzieś jakatemperature maja xródła swiatla, czy sa pomieszane, taki parametr jak WB to mi wogóle wisi a i iso sie nie przejmuje , a niejednokrotnie specjalnie kręce je do wartości ok 1 000
właściwie macie rację..nikogo nic nie rozśmieszyło w tym materiale. Jeśli przy okazji jakiejś tam gali konkursowej dla tego dziennikarza istotnym było zadanie pytania: " dlaczego się robi zdjęcia bw", to może warto go przesunąć do mniej wymagających programów? Oto zbudowano nowe, piękne osiedle na rekultywowanych terenach. Tymczasem dla osoby mającej coś napisać na ten temat jedynym istotnym elementem podczas oficjalnego oddania ich do użytku właścicielom jest beżowy kolor elewacji..Prowadzi on na ten temat rozważania ze sprzątaczką, która podobne budynki już zamiatała. ..czy wszystko jest OK? Z pewnością nie ma w tym nic śmiesznego..trudno mi się z tym nie zgodzić
A tak wracając do łatwości robienia zdjęć, to moim zdaniem jednak trudniej stworzyć przekaz za pomocą obrazu monochromatycznego, niż wielobarwnego. Z drugiej strony przy B/W łatwiej 'przygasić' niektóre kawałki, które w kolorze będą raziły.
Ja coraz bardziej przychylam się do robienia tylko w czarnobieli.... więcej się operuje światłem, bez martwienia się o złą kolorystykę, nasycenia itp. Chociaż kolor wtedy też ma przecież znaczenie... poza czernią i bielą, szarości to są przecież kolory... nie wspominając o umiejętnym stosowaniu filtrów. Chociaż fakt, że najczęściej się jedzie na żółtym :)A zalinkowanego filmiku nie oglądałem... coś mi pisze, że mam starego Playera :)
bw + kwadrat + biała ramka + dopisek "photography_kowalski" = uber pro fotograf o artystycznym zacięciutak było jest i będzieczy źle - jeżeli skopało się kolory, to trzeba robić tak aby wyglądało cacy - liczy się przecież efekt końcowy. oczywista oczywistość
A nie jest to ciekawe pytanie? Czy chodzi o adresata? A może jednak interesujące jest, co mają do powiedzenia "zwykli ludzie", nie uber-pro skażeni konwencjami :] A zrobić dobre zdjęcie pewnie jest tak samo trudno, czy w kolorze, czy w cz.-b. Poza tym odbiorcą materiału jest szary Kowalski, co wciąga wp.tv, a nie grono filozofo-esteto-fotografów, stąd nie spuszczali się nad przekazem i warsztatem, tylko poruszali się na płaszczyźnie "pop" ;)
A jak się wrzuci w passe-partout to już się jest artystą pierwsza liga :]