Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
461 wyświetleń
OdpowiedzCytat: jfmedia
co to znaczy, że ma on możliwość "Reprodukcji filmu 4K z wykorzystaniem wszystkich pikseli matrycy"?
Prawdę mówiąc, nie spotkałem się wcześniej z tym hasłem. Ale też nie bardzo jest powód się nad tym głowić - bardziej interesują mnie faktyczne rezultaty jakie daje sprzęt aniżeli hasła reklamowe i oficjalne parametry techniczne.
już wiem o co chodzi - o przechwyt 4k po hdmi na zewnętrzną nagrywarkę
Cytat: jfmedia
już wiem o co chodzi - o przechwyt 4k po hdmi na zewnętrzną nagrywarkę
Myślałem, że pytasz o "wykorzystanie wszystkich pikseli matrycy" ;)
Cytat: profondo_rosso
Cytat: jfmedia
już wiem o co chodzi - o przechwyt 4k po hdmi na zewnętrzną nagrywarkę
Myślałem, że pytasz o "wykorzystanie wszystkich pikseli matrycy" ;)
Cytaat był żywcem z polskiej witryny Sony . Tak to napisali na , że nie wiadomo o co chodzi. Odnoszę wrażenie, że chodziło im o to, by 4k się w czołowych cechach produktu znalazło
5d mark II ma idealną jakość filmu, także po co komu kamera. Jedyny warunek to dobre szkło. Jeżeli planujesz pełną klatkę + 50 mm, to nie ma sensu. Ładnie pracuje z 70-200, 24-70, 24-105 i 85. Odradzam wszystko z f/4, chyba, że do tego lampa, to jak najbardziej, można tworzyć cuda.
Cytat: Beatrycze-Kefir
5d mark II ma idealną jakość filmu, także po co komu kamera. Jedyny warunek to dobre szkło. Jeżeli planujesz pełną klatkę + 50 mm, to nie ma sensu. Ładnie pracuje z 70-200, 24-70, 24-105 i 85. Odradzam wszystko z f/4, chyba, że do tego lampa, to jak najbardziej, można tworzyć cuda.
Po co komu kamera?
Jeśli komuś nie jest potrzebny stabilizator, podgląd z peekingiem, zebrą, AF, możliwość nagrywania z już przygotowanymi logami, kompaktowy wymiar i gotowość do pracy w parę sekund po włączeniu, to rzeczywiście nie jest potrzebna kamera.
Natomiast jeśli ktoś fizycznie już posiada lub jest świadom, że będzie musiał nabyć oraz zawsze ma czas na montaż i zabawę z następującymi akcesoriami:
- filtry szare o różnych gęstościach i średnicach, lub filtry zmienne o różnych średnicach, lub filtry prostokątne o różnych gęstościach z odpowiednim systemem mocowania
- wizjer optyczny lub elektroniczny - aby cokolwiek widzieć na wyświetlaczu, ewentualnie kupił monitor podglądu omijający ten wbudowany na stałe w 5D MKII bo przy nim jakiekolwiek ujęcia z góry lub z dołu stają się nie lada wyzwaniem dla operatora
- steadicam/glidecam lub choćby naramiennego riga
- statyw z głowicą filmową
- follow focus z kompletem pierścieni
oraz
- znalazł w internecie i wgrał sobie do aparatu profile filmowe - bo te będące na stanie 5d mkII są fatalne do dalszej obróbki i powodują clipping obrazu bezpowrotnie tracąc dane w światłach i cieniach
- zhakował aparat, aby móc działać choćby z peekingiem i zebrą, kontrolować audio,
- dokupił mikrofon zewnętrzny aby ominąć tragiczny mikrofon wbudowany w 5D MKII
- zapoznał się z edycją obrazu nagrywanego z log i pracą z tablicą LUT celem przywrócenia naturalnego obrazu do pożądanej przestrzeni barwnej - standardowo Rec709
to już jest wstępnie przygotowany do przygody w filmowanie z 5d mkII i podobnymi aparatami
Nie bez powodu istnieją kamery i aparaty fotograficzne, do czego innego jest ich główne zastosowanie. Pomimo tego, że w aparacie można włączyć tryb kamery, a w kamerze robić pojedyncze zdjęcia nie znaczy to, że robią to tak samo dobrze.
Najważniejsza dla mnie różnica to że w większości kamer zastosowane są sensory CCD a w aparatach CMOS. Tu masz porównanie co to robi mniej więcej w scenach z ruchem:
https://www.youtube.com/watch?v=q8OtTzOpZcE
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_shutter
Kolejnym problemem jest stabilizacja - możesz zakupić oczywiście dobrego i drogiego gimbala, albo inne rozwiązania stabilizujące, ale po co skoro dużo kamer ma to już wbudowane na start? Canon niestety nie oferuje porządnej stabilizacji obrazu dla FF - ani w puszce, ani w większości obiektywów w rozsądnej cenie :)
5d to także ostrzenie manualne, co wymaga trochę wprawy i umiejętności. Spoko jak kręcisz statyczne sceny bez zmiany ogniskowej - też się da, da się też kręcić tylko ze statywu i obraz nie będzie "pływał".. tylko zadaj sobie pytanie - czy te wszystkie ograniczenia warte są FF?
"
5d to także ostrzenie manualne, co wymaga trochę wprawy i umiejętności. Spoko jak kręcisz statyczne sceny bez zmiany ogniskowej - też się da, da się też kręcić tylko ze statywu i obraz nie będzie "pływał".. tylko zadaj sobie pytanie - czy te wszystkie ograniczenia warte są FF?
Trochę wprawy?
Ogromnej wprawy bym rzekł.
Koleżanka niech weźmie w garść obiektyw 70-200 albo 85 1.8 i na pełnej dziurze z ręki poprowadzi obiekt tak, jak np w tej scenie:
od 1min20s do 1min40s (najbardziej krytyczne ujęcie od 1m,33s do 1m,36s)
https://vimeo.com/65617394
wideo rzecz jasna mówi o innym zagadnieniu ale sama scena dobrze oddaje istotę problemu
Cytat: vixxen
Witam, przymierzam sie do kupna aparatu z pelna klatka.
Aktualnie jestem posiadaczka canona 650d z mozliwoscia krecenia filmow, a z tej mozliwosci dosc czesto korzystam.
Jedyny aparat z pelna klatka i ta mozliwoscia to canon 5d i tu pytanie.
Czy lepiej kupic ten aparat czy kupic inny z pelna klatka (tanszy) i dokupic kamere cyfrowa - i jak ona odbije sie na jakosci filmow.
Jakies porady?
tańszy canon z pełną klatką bez możliwości kręcenia filmów to 5d mk1, fajny sprzęt - trochę stary, trochę szumi ale to świetny aparat. Do filmików amatorskich możesz sobie kupić takie małe cudo jak sony nex-5n - używka to grosze a kręci filmy lepiej niż 5d mkII.