Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
12 wyświetleń
OdpowiedzMateriały pro słabo się forsują...Jakbyś był w Kraku z czymś takim to pisz, sprzedam ci dobry adresPozdro Olgierd
W Kraku to chyba tylko wysyłkowo mogę być w najbliższym czasie:)Teraz testuję filmy kodaka, TRIX-400 , mam 3 sztuki , jak na razie obydwa forsuje, wywołanie zrealizuję u kolegi z MM i zobaczę co z tego wyjdzie :) roznica w cenie tego filmu i xp2 to 5 pln, cenowo znów wywołanie tradycyjne b&w sporo droższe niz c-41 więc będę musiał porównać efekty z tych filmów i ocenic co ciekawsze:)ale ogólnie chyba raczej każdy woli filmy do wołania tradycyjnego z uwagi na znacznie większy wybór do róznych celów plus możliwości przy wołaniu .
a po co forsować, jeśli się nie robi odbitek na powiększalniku? a krzywa char tri-x'a i tak jest dłuuuga prosta więc wychodzi na jedno, czy naświetlisz jako więcej, czy mniej, a tylko zwiększając gęstości będzie gorsze ziarno i gorzej zeskanować...?
Wywołując film na taką czułość na jaką został naświetlony , a nie na niższą, nominalną, masz detale w cieniach których normalnie byś nie zobaczył.Pozdro Olgierd
czekaj, bo wcześniej mi się popieprzyło w złą stronę :) np Tri-X'a jak naświetlisz na 1600 powiedzmy, to wtedy naświetlasz V strefe tak, jakbyś normalnie naświetlał III strefę, to wołając normalnie miałbyś II strefę już bez detali, a tak to jeszcze jakieś minimalne detale na tym załamaniu krzywej w II strefie wyciągnie, dobrze kminię? bo dla 9min w D-76 jest początek lekko w górę nachylony, a dla krótszych bardziej płasko...? o to chodzi?
Dokładnie tak.Wywołując tak jak naświetliłeś , przesuwasz krzywą charakterystyczną .Niestety, także nieco skracasz jej odcinek prostoliniowy.Pozdro Olgierd