Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
44 wyświetlenia
OdpowiedzChciałem was zapytać jak robią zdjęcia powłok antyrefleksowych na obiektywie.
Dokładnie widać to na tym zdjęciu http://www.markhughesphotography.com/images/D200_GRIP_70-200VR.jpg
Próbowałem doświetlanie innym źródłem światła nie działa na świetle zastanym prawdopodobnie nie ma takiej możliwości wiec photoshop??
Zostalo to oswietlone prawdopodobnie w ten sposob, zelampa studyjna z dosc waskim reflektorem oswietla scrim/dyfuzor w ten sposob, ze powstaje na jego powierzchni okragly ksztalt. Istnieje duze prawdopodobienstwo, ze na lampie byl dodatkowo (celem dodatkowego zmiekczenia/wyrownania swiatla) zalozony jakis okragly modyfikator typu beauty dish (lub nie, bo brakuje na srodku ciemnego placka?)/okragly softbox/octa (jednak krawedzie sa bardzo plynne, wiec raczej cos okraglego?).Jednak nie powiem Ci na 100% poniewaz nie fotografuje dla Nikona:)Edit: moze beauty dish bez tego mniejszego talerza wewnatrz, sama tkanina dyfuzyjna. W sumie nigdy tak nie robilem, moze sprobuje sam:)
te kolejne kółka to odbicia jakiegoś równomiernego źródła światła od kolejnych soczewek obiektywu. Potrzebujesz do tego softboxa, albo innego światła o dużej powierzchni, które ustawić trzeba tak, aby światło odbite trafiało w obiektyw aparatu fotografującego (kąt padania=kątowi odbicia).Jak chcesz, to daj adres na priv, to Ci przyślę, co wychodzi, jak zamiast softboxa użyje się jasnej, pofałdowanej zasłony świecącej światłem odbitym, bo robiłem takie zdjęcia. Efekt kolejnych soczewek mi wyszedł.
Odbite swiatlo od jakiejs powierzchni da takie efekt, natomiast zeby bylo jasne: 1 softbox skierowany prosto na obiektyw nie da takiego efektu. Odbicie w soczewkach mialoby ostre krawedzie - na zdjeciu wyraznie widac, ze odbite w soczewce zrodlo swiatla ma plynnie zanikajaca krawedz.Oddalajac zrodlo swiatla od dyfuzora - lub jak w przykladzie kolegi - od sciany, regulujesz w ten sposob rozmiar zrodla swiatla (wtornego, bo staje sie nim scrim lub sciana) i tym jak plynnie zanika krawedz.
tutaj masz to dokladnie przedstawione:http://photo.net/photography-lighting-equipment-techniques-forum/00Aif6http://static.photo.net/attachments/bboard/00A/00Aig1-21296384.jpg<- najprawdopodobniej Tobie najbardziej odpowiadalby wariant drugi.
Soft musi być blisko obiektywu. Tak, aby się nie mieścił (żeby go w odbiciu od obiektywu nie było widać całego)Co do zanikającego źródła światła to zgoda. Więc weźmy matową, białą blendę i oświetlmy czymś. wyjdzie jakoś podobnie.