Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
2449 wyświetleń
Odpowiedzbo sie nieznają:) a tak na serio to jesli mają białe ściany to towarzyszy temu zazwyczaj czarna kotara jak ktos juz wczesniej zauważył:)
bo biała farba tańsza? a tak na serio. Mnie łatwiej/lepiej/precyzyjniej pracuje sie w studio ze ścianami szarymi. Poki wynajmowałem od innych było tak że zwykle i tak te biale trzeba było zasłaniać. Zresztą jak widzę, ostatnio te białe studia zostały też na szaro przemalowane. ale pewnie dlatego żę nie są renomowane ;p)
"to powiedzcie mi dlaczego renomowane studia foto mają ściany właśnie białe? :)"____A wiesz, że się zastanawiałem nad tym... Ale za cholerę nie zgadnę :DMoże po to, żeby jedną lampą strzelić bezcieniową fotę? :PWiększość białych farb tzw.: domowego użytku na rynku będzie miało niebieski zafarb, tak jak większość takich farb szarych. Czarne różnie - niebieskawy rzadziej niż czerwony.Ja robiłęm próby - kawałek płyty pomalowany różnymi farbami i zaświecić na to błyskami... Niemniej logika podpowiadałaby, że - żeby mieć pełną kontrole nad tym co się odbija - to czarny.
najlepszym rozwiązaniem jest 18% czarnego czyli taki szarawy kolor, który jest neutralny dla zmian kolorystycznych, jednocześnie nie odbija dużo światła.takiego samego koloru są tzw szare karty, które wiadomo po co są ;)
"najlepszym rozwiązaniem jest 18% czarnego czyli taki szarawy kolor,
który jest neutralny"____Tylko dostań taką farbę, żeby miała neutralny pigment :D
tikkurila mieszana na zamówienie na bazie białego full mat jest OK. do tego bardzo ładnie kryje. na białym podkładzie w sumie wystarcza jednokrotne malowanie.
a ja mysle ze moze 18% białego? :) bedzie lekko szary, a wieczorem przechodzący w czarny :)) dajcie spokój z tą wyliczanką kolorów, bo odpowiedni kolor ścian w studio nie gwarantuje opanowania światła. Do tego potrzebna jest praktyka, znalezienie swojego światła, odpowiedni sprzęt i wypracowanie swojego warsztatu. Ja nie widzę wielkiego problemu w operowaniu światłem w jasnych studiach, szarych czy ciemnych. Chyba ze lecimy na duzych dziurach i zastane nam przeszkadza. Białe ściany, czarne kotary i ODPOWIEDNIA ilość źródeł światła. Pozdrowki
trudno mi odpowiedzieć na pytanie jaki to kolor 18% białego. czarnego już prędzej ;) no ale wiadomo o co chodzifarbę dobierze się. w końcu salonowe mieszalnie oferują teraz pierdylion kolorów więc tutaj nie powinno być problemu
renomowane studia mają biały dlateo że ich powierzchnie są tak ogromne że nie ma szans na odbicie światła od jakiejkolwiek ściany, tym bardziej że w profesjonalnym studiu uciekają od robienia zdjęć na czarnym tle a białe można spokojnie tak odseparować światłem że wyjdzie Ci szarusieńkie które ostatnio na zdjęciach jest bardzo modne. Uważam że najlepszym pomysłem tak jak ktoś już tu pisał jest 18% czyli w miarę neutralny kolor a i odbicia nie będą tak bardzo przeszkadzać,
Dzięki serdeczne za porady. Piszecie o ścianach a co z sufitem? Mam taki rozkład że jedna ściana ma 4, 5 m a druga 1,8. W związku z tym sufit też trzeba będzie pomalować. Co do koloru to widzę takie rozwiązania: pomalować połowę studia (gdzie zazwyczaj znajduje się modelka) na szaro a drugą zostawić białą.