Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
27 wyświetleń
OdpowiedzPonoć w tym jest obszerny rozdział na ten temat: Lee Varis " Tajniki ekspozycji i systemu strefowego dla fotografów cyfrowych"Ktoś ma tą książkę może?
Z kolegą ubik1 mieliśmy dwa razy w studio zagwozdkę. Identyczne aparaty, a całkiem inne naświetlanie w manualu. No nic, jakoś przemęczyliśmy. Za trzecim razem (nie ruszane aparaty od poprzedniej sesji) bierzemy się za testy. A tu naświetlanie identyczne. Obiektywy też były zamieniane, problem został niewyjaśniony.
co tam ufać jak w dzień widać tak, a wieczorem widać inaczej na monitorze, a na wydrukach jeszcze inaczej :)I tak do bólu. Ważne, aby się tylko mocno nie przejechać na kolorze. Reszta do przyjęcia ;)No dobra, ale chcę skalibrować kilka puszek. Mogę to zrobić na chłopski rozum z tablicą GM ale chętnie bym poczytał wpierw kilka fachowych porad w tym względzie i najlepiej ubrał to wszystko w jakieś profile. Nie chodzi mi o sam kolor, bo co aparat to inaczej naświetla.
Ja się na razie wstrzymuję - bo TFP, ślubniaków się nie robi, biznes skąpi a z etatu chwilowo mam ważniejsze wydatki.Ale trzeba będzie coś porządnego kupić, bo nawet dobremu monitorowi nie ufam.
te nowe chyba się nadają, te starsze nie bardzo. Pytałem, bo też będę chciał kupić, ale najpierw chcę rozwiązać problem różnego naświetlania z kilku puszek. Albo dla własnej wiedzy, albo "ubrać" to w jakieś profile najlepiej.
Pewnie trzeba będzie jakiegoś eye one...
a jaki chcesz kupić?
yhm.. ja to po zmianie na wide gammuta, nawet do monitora już nie mam :/
to gówienko jest niewiele warte tak naprawdę. Mam od dawna ale ta procedura omija najwazniejszy aspekt kalibracji
Sporo było o x-rite colorchecker passport. s5 tego nie używa?