Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
358 wyświetleń
OdpowiedzPrzez ostatni weekend rozpisałem się dość mocno o wyborze monitora do obróbki zdjęć. Starałem się wyjaśnić dlaczego kupuje się do tego celu takie, a nie inne monitory i co się z tym wiąże. Mam nadzieję, że się przyda.
Link do artykułu: http://bit.ly/1q5wvXp
Fajny artykuł. Mam pytanie o kalibrację w Eizo CG i CX - czy to tworzy jakieś profile jak X-Rite, które działają tylko w PS/Adobe, czy programuje monitor i mogę mieć poprawne kolory też w innych programach? (używam capture nx).
Poza tym CX potrzebuje zewnętrzny kalibrator. To jest coś z Eizo, czy można używać innych?
Cytat: tork
Fajny artykuł. Mam pytanie o kalibrację w Eizo CG i CX - czy to tworzy jakieś profile jak X-Rite, które działają tylko w PS/Adobe, czy programuje monitor i mogę mieć poprawne kolory też w innych programach? (używam capture nx).
Poza tym CX potrzebuje zewnętrzny kalibrator. To jest coś z Eizo, czy można używać innych?
Do PS absolutnie nie możesz wrzucić profilu monitora, bo to tak jakbyś wyłączył mu zarządzanie barwą i zamiast przestrzeni sRGB/adobeRGB będziesz miał pełny gamut monitora. To czy kolory będą dobre w innych programach zależy od tego czy zarządzają barwą, a nie od kalibracji. Ew. możesz sobie stworzyć drugi profil jako sRGB i wtedy wszystko ci się tak wyświetli. Kalibrator najlepiej i1 Display Pro.
Cytat: skinny500
Cytat: tork
Fajny artykuł. Mam pytanie o kalibrację w Eizo CG i CX - czy to tworzy jakieś profile jak X-Rite, które działają tylko w PS/Adobe, czy programuje monitor i mogę mieć poprawne kolory też w innych programach? (używam capture nx).
Poza tym CX potrzebuje zewnętrzny kalibrator. To jest coś z Eizo, czy można używać innych?
Do PS absolutnie nie możesz wrzucić profilu monitora, bo to tak jakbyś wyłączył mu zarządzanie barwą i zamiast przestrzeni sRGB/adobeRGB będziesz miał pełny gamut monitora. To czy kolory będą dobre w innych programach zależy od tego czy zarządzają barwą, a nie od kalibracji. Ew. możesz sobie stworzyć drugi profil jako sRGB i wtedy wszystko ci się tak wyświetli. Kalibrator najlepiej i1 Display Pro.
Hmm, nie potrzebuję AdoberRGB jeżeli o to chodzi, ale Capture NX to obsługuje.
Czy dobrze myślę, że monitor tańszej serii CX plus zewnętrzny kalibrator, który przyda się również do laptopa, da mi to samo, czy też CG oferuje coś jeszcze innego?
To może jeszcze jedno pytanie ;)
Mam matrycę która wyświetla pełne Adobe RGB, przynajmniej w/g producenta, ale nigdy tego nie używałem. Ale spróbowałem dzisiaj. I tak: przełączam panel na Adobe RGB, dodaję w Win7 profil Adobe RGB i ustawiam jako domyślny. Restartuję Nikon Capture NX -> kolory są poprawne, w PS też.
Natomiast wszystkie inne programy, które nie są "CM aware" (chociażby faststone) wyświetlają przesaturowane kolory, jak również sam windows męczy oczy do bólu.
Czy na to jest jakieś rozwiązanie...?
Po godzinnych googlowaniach wychodzi że tak już jest i już, problem nie rozwiązywalny, etc..
Cytat: tork
Cytat: skinny500
Cytat: tork
Fajny artykuł. Mam pytanie o kalibrację w Eizo CG i CX - czy to tworzy jakieś profile jak X-Rite, które działają tylko w PS/Adobe, czy programuje monitor i mogę mieć poprawne kolory też w innych programach? (używam capture nx).
Poza tym CX potrzebuje zewnętrzny kalibrator. To jest coś z Eizo, czy można używać innych?
Do PS absolutnie nie możesz wrzucić profilu monitora, bo to tak jakbyś wyłączył mu zarządzanie barwą i zamiast przestrzeni sRGB/adobeRGB będziesz miał pełny gamut monitora. To czy kolory będą dobre w innych programach zależy od tego czy zarządzają barwą, a nie od kalibracji. Ew. możesz sobie stworzyć drugi profil jako sRGB i wtedy wszystko ci się tak wyświetli. Kalibrator najlepiej i1 Display Pro.
Hmm, nie potrzebuję AdoberRGB jeżeli o to chodzi, ale Capture NX to obsługuje.
Czy dobrze myślę, że monitor tańszej serii CX plus zewnętrzny kalibrator, który przyda się również do laptopa, da mi to samo, czy też CG oferuje coś jeszcze innego?
CG spełnia abstrakcyjnie wysokie standardy dot. równomierności, CX ma niższe, chociaż też bardzo dobre.