Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
145 wyświetleń
OdpowiedzCzesc,
Pytanie bo poczulem sie juz skolowany mocno, czytajac w sieci wszystko co dostepne. Mam Mamyie 645 Pro i chcialbym nia porobic zdjecia w studio. W zwiazku z tym pytanie jak sie zsynchronizowac z lampami ?
Zwlaszcza ze nie posiadam dedykowanych akcesoriow do tego typu zabaw. Czy istnieje cos, ktos slyszal jak albo wie i mnie oswieci ? (doslownie:>)
Pozdrawiam
Cytat: Konto usunięte
Mam Mamyie 645 Pro i chcialbym nia porobic zdjecia w studio. W zwiazku z tym pytanie jak sie zsynchronizowac z lampami ?
Jak to jak, normalnie - podłączasz kabelek do gniazdka w aparacie, ustawiasz (zgodnie z instrukcją) czas naświetlania, i jedziesz. Chyba, że nie zrozumiałem z czym masz problem lub wątpliwości?
W instrukcji do "TL" masz ostrzeżenie, aby nie używać innych lamp, niż zaprojektowane specjalnie dla tego aparatu. To dotyczy dodatkowych sygnałów przenoszonych przez te małe styku obok dużego centralnego. Innymi słowami: jeśli Twój wyzwalacz radiowy ma dodatkowe piny, które trafiają na te styki, to lepiej go nie zakładać, albo dla świętego spokoju założyć przekładkę izolacyjną pomiędzy sanki lampy w aparacie, a stopkę wyzwalacza, która będzie miała otwór tylko w miejscu centralnego, dużego styku.
Cytat: c_ar
W instrukcji do "TL" masz ostrzeżenie, aby nie używać innych lamp, niż zaprojektowane specjalnie dla tego aparatu. To dotyczy dodatkowych sygnałów przenoszonych przez te małe styku obok dużego centralnego.
Ale kolega pyta o wersję bez "TL", która owych styków nie posiada ;)
Ja mam PRO TL i używam z nią od kilku lat wyzwalaczy Phottix Atlas, bez żadnych niemiłych przygód.
Cytat: Konto usunięte
Ale kolega pyta o wersję bez "TL", która owych styków nie posiada ;)
Ja mam PRO TL i używam z nią od kilku lat wyzwalaczy Phottix Atlas, bez żadnych niemiłych przygód.
Z zasady: "pytającym nie można wierzyć" ;) (mógł przypadkiem pominąć info, że ma TL, mógł znaleźć instrukcję tylko do TL, a w niej jest ten "straszny" fragment o możliwości uszkodzenia aparatu poprzez założenie czegokolwiek innego, niż zaprojektowane dla tego aparatu itd itd).
Najpierw napisałem, że po prostu podłącza się lampę, a potem sobie przypomniałem o tych ostrzeżeniach w instrukcji dla TL, i stąd druga odpowiedź jako uzupełnienie :)
I bardzo dobrze, że o tym wspomniałeś, bo ja przez 7 lat użytkowania PRO TL nie miałem świadomości owego zagrożenia ;)
znalazl instrukcje tylko do TL stad pytanie :)
a tu widze nie ma przeszkod jako takich - prawda jest taka ze wolalem sie upewnic zanim zaczalem cos kombinowac bo tez sprzet to nie piec zloty :>
Cytat: Konto usunięte
znalazl instrukcje tylko do TL stad pytanie :)
a tu widze nie ma przeszkod jako takich - prawda jest taka ze wolalem sie upewnic zanim zaczalem cos kombinowac bo tez sprzet to nie piec zloty :>
"Zwykła" leży na OrphanCameras.com :)
Jeśli ktoś ma jakiś starszy aparat, do którego szuka instrukcji, warto tam zaglądnąć.
I kolejna sprawa, ostrzegają, żeby zabezpieczyć gniazdo zatyczką, bo można zostać "kopniętym", to powinno rozwiać ewentualne wątpliwości dotyczące dopuszczalnego napięcia synchronizacji dla lampy (jeśli ostrzegają, że na gniazdku może się pojawić wysokie napięcie - z lampy na sankach, to znaczy, że aparatowi nie zaszkodzi, nawet jak będzie takie, które fotografa może "kopnąć").
piotrwdowka pamiętaj też że możesz używać obiektywów z centralną migawką które dają o 3EV szerszy zakres synchronizacji.
Cytat: tiboo
piotrwdowka pamiętaj też że możesz używać obiektywów z centralną migawką które dają o 3EV szerszy zakres synchronizacji.
Fakt, migawka szczelinowa w body nie daje dużego pola manewru, ale centralna w obiektywie to już "inna bajka". W studio może to nie mieć większego znaczenia (ale i tak warto sprawdzić, jaki będzie wpływ światła zastanego na naświetlenie przy tak długim czasie), ale przy wyjściu na zewnątrz synchronizacja błysku z krótkimi czasami może się przydać.