Po :
1. To jest logiczne że jakakolwiek wiedza nie bierze sie znikąd , ku Twojej radości NIE urodziłem sie z ta widza - czytam i... patrze .
2. Ja pytałem czy chcesz pogadać O ŚWIETLE a NIE softach i ich rozmieszczeniu bo to akurat jest banał postawić softa przed laska na plaży , a puszczenie zajączków blenda jak dziecko lusterkiem mamy tez jakoś nie specjalnie zasługuje na " średnie " , no cóż dziś tylko plastik jest uważany za PRO.
3. Ty chyba nie wierzysz w to co piszesz , podejrzewam ,że nawet ci co napisali PS-a nie potrafiliby odwrócić światła a wydobywanie go z cienia pod szyją i nosem nie odbędzie sie bez strat jakości , domalowywanie cienia , półcienia właśnie polega na znajomości ... światła a nie tylko softboxa o którym raczyłeś bez zastanowienia napisać .
4. Strobist zwłaszcza w terenie sprawia , że ludzie myślą są ... sam czasem sie w to bawie bo faktycznie fajny efekt :)
5. Co dzis znaczy udany kadr czy szablonowe proporcje wykute na pamięć z książki czy to co w danej chwili " poeta miał na myśli " tak samo jest z kontrastem , ogólnie rzecz biorąc każda dziedzina naszego życia jest indywidualna , coś na co jedni mieliby sie ochote wyrzygać , drudzy będą gloryfikować niestety miedzy tym światłem i tym cieniem biegnie bardzo cienka linia półcienia która chyba jest najbezpieczniejsza bo każdy może znaleźć coś dla siebie .
6. Nie czuje żebyś mi ubliżył , znam swoja wartość pod względem wiedzy o świetle i to właśnie ją miałem na myśli zaznaczając " duże " . nie wiem jak długo siedzisz w foto ja ponad 10 lat i posłuchaj starszego kolegi , NA POCZĄTEK kup sobie książke : Witold Dederko - " Światło i cień w fotografii " wydanie jakoś obecne , ale możesz SPRÓBOWAĆ kupić z 1963r ... ja nie pożyczam :)
7. Oczywiście że jest masa foto którzy maja swoich bogów od photoshopa i dlatego ich zdjęcia zrywają pape z dachu :) ( chcialbym zobaczyć ich orginały przed obróbką ) ale to już jest niestety grafika a nie fotografia , bo zrobić ze słonia , plastikową mrówke to trzeba znać PS-a ... i anatomie :)
8. I tu się mylisz uważam że każde zdjęcie ma wpływ na doświadczenie czy to jest sesja w parku plaży studiu czy pod ściana . Wy dzieci elektroniki macie ułatwione zadanie - jeb fota , zła do kosza , następne ... ja jak zaczynałem cyfra nie była ogólnie dostępna , robiłem na kliszy ... majątek wydałem na tradycyjna fotografie ale dzięki temu nie wale serii 100 zdj. jednemu ujęciu tylko mam ten nawyk że lubie mieć dopracowane nawet jeśli mam ustawiać modelke przez 5 min .
PS . oglądnij sobie zdj SIEFF-a uwierzysz że kiedyś był rozchwytywany za to że jest pro ... a lamp nie używał :)
Pozdro Tomek :)
1. To jest logiczne że jakakolwiek wiedza nie bierze sie znikąd , ku Twojej radości NIE urodziłem sie z ta widza - czytam i... patrze .
2. Ja pytałem czy chcesz pogadać O ŚWIETLE a NIE softach i ich rozmieszczeniu bo to akurat jest banał postawić softa przed laska na plaży , a puszczenie zajączków blenda jak dziecko lusterkiem mamy tez jakoś nie specjalnie zasługuje na " średnie " , no cóż dziś tylko plastik jest uważany za PRO.
3. Ty chyba nie wierzysz w to co piszesz , podejrzewam ,że nawet ci co napisali PS-a nie potrafiliby odwrócić światła a wydobywanie go z cienia pod szyją i nosem nie odbędzie sie bez strat jakości , domalowywanie cienia , półcienia właśnie polega na znajomości ... światła a nie tylko softboxa o którym raczyłeś bez zastanowienia napisać .
4. Strobist zwłaszcza w terenie sprawia , że ludzie myślą są ... sam czasem sie w to bawie bo faktycznie fajny efekt :)
5. Co dzis znaczy udany kadr czy szablonowe proporcje wykute na pamięć z książki czy to co w danej chwili " poeta miał na myśli " tak samo jest z kontrastem , ogólnie rzecz biorąc każda dziedzina naszego życia jest indywidualna , coś na co jedni mieliby sie ochote wyrzygać , drudzy będą gloryfikować niestety miedzy tym światłem i tym cieniem biegnie bardzo cienka linia półcienia która chyba jest najbezpieczniejsza bo każdy może znaleźć coś dla siebie .
6. Nie czuje żebyś mi ubliżył , znam swoja wartość pod względem wiedzy o świetle i to właśnie ją miałem na myśli zaznaczając " duże " . nie wiem jak długo siedzisz w foto ja ponad 10 lat i posłuchaj starszego kolegi , NA POCZĄTEK kup sobie książke : Witold Dederko - " Światło i cień w fotografii " wydanie jakoś obecne , ale możesz SPRÓBOWAĆ kupić z 1963r ... ja nie pożyczam :)
7. Oczywiście że jest masa foto którzy maja swoich bogów od photoshopa i dlatego ich zdjęcia zrywają pape z dachu :) ( chcialbym zobaczyć ich orginały przed obróbką ) ale to już jest niestety grafika a nie fotografia , bo zrobić ze słonia , plastikową mrówke to trzeba znać PS-a ... i anatomie :)
8. I tu się mylisz uważam że każde zdjęcie ma wpływ na doświadczenie czy to jest sesja w parku plaży studiu czy pod ściana . Wy dzieci elektroniki macie ułatwione zadanie - jeb fota , zła do kosza , następne ... ja jak zaczynałem cyfra nie była ogólnie dostępna , robiłem na kliszy ... majątek wydałem na tradycyjna fotografie ale dzięki temu nie wale serii 100 zdj. jednemu ujęciu tylko mam ten nawyk że lubie mieć dopracowane nawet jeśli mam ustawiać modelke przez 5 min .
PS . oglądnij sobie zdj SIEFF-a uwierzysz że kiedyś był rozchwytywany za to że jest pro ... a lamp nie używał :)
Pozdro Tomek :)