Kampanie reklamowe marek odzieżowych oraz znanych domów mody potrafią zaskakiwać kreatywnością i rozmachem. Nierzadko są też kontrowersyjne i jest o nich głośno przez długi czas. W mijającym roku twórcy kampanii nie zawiedli - mieliśmy okazję zobaczyć wiele interesujących ujęć i kadrów, które promowały tegoroczne kolekcje. Przypominamy te, obok których nie można było przejść obojętnie.
Opera mydlana od Moschino
Kampania reklamowa Moschino na jesień i zimę 2019 jest inspirowana kultową amerykańską operą mydlaną „Dynastia". Film reklamowy został podzielony na kilka krótkich epizodów, a wyreżyserował go fotograf mody znany między innymi ze współpracy z amerykańskim i włoskim wydaniem magazynu Vogue - Steven Meisel.
W kampanii udział wzięły gwiazdy modelingu: Gigi Hadid, Irina Shayk, Joan Smalls, które wcieliły się w role bohaterek tej cieszącej się ogromną popularnością w latach osiemdziesiątych, amerykańskiej telenoweli. W kilkunastosekundowych spotach możemy zobaczyć wyglądające - niemal dosłownie - jak milion dolarów bohaterki, które prezentują oczywiście ubrania włoskiego domu mody Moschino. Akcja jest, jak przystało na telenowelę, pełna dramatów, przepychu, zazdrości i awantur! Możemy więc zobaczyć krzyczące, walczące ze sobą i ciągnące się za włosy supermodelki. To naprawdę oryginalna kampania, którą powinni zobaczyć nie tylko fani Dynastii.
Ekologia według Stelli McCartney
Zupełnie inną konwencję prezentuje w kampanii swojej ostatniej kolekcji Stella McCartney. Ta brytyjska projektantka, córka Paula McCartneya i Lindy Eastman, stawia na zrównoważoną modę, która jest w zgodzie z naturalnym środowiskiem. Większość materiałów, z których powstają jej projekty, pochodzi z recyklingu oraz z certyfikowanych upraw. Projektantka łączy działalność w branży modowej z wyrażaniem swoich poglądów i przekazywaniem postulatów. Stella stara się tworzyć w zgodzie z ekologicznym duchem i taki też przekaz płynie z jej projektów, pokazów i kampanii reklamowych.
Zobacz też: Roślinne futro Stelli McCartney >>>
Do współpracy przy promocji ostatniej jesienno-zimowej kolekcji, Stella McCartney zaprosiła między innymi aktywistów ze stowarzyszenia Extinction Rebellion, które znane jest z protestów przeciwko bierności polityków wobec zmian klimatu. Zdjęcia z tej kampanii robią ogromne wrażenie. Stella przypomina nam o pięknie przyrody, którą należy chronić. Autorem kadrów jest fotograf Johnny Dufort, który doskonale uwiecznił przekaz projektantki i oddał piękno wybrzeża Walii. Ostatnia kampania Stelli McCartney urzeka pięknem krajobrazu, ale i sposobem przedstawienia przekazu - prostym i dosadnym, co w świetny sposób zwraca uwagę na troskę o naszą planetę.
Święta w tropikach
Tym, co w kampaniach reklamowych lubimy najbardziej, są ich świąteczne wydania! Reklamy, które pojawiają się w okresie przedświątecznym, zwykle realizowane są w podobnej konwencji, która na celu wywołanie emocji u widza - najczęściej jest to wzruszenie.
Na nieco więcej ekstrawagancji pozwoliła sobie w tym sezonie marka Gucci. Włoski dom mody zdecydował się na niekonwencjonalne oddanie tej magicznej atmosfery. Pełne humoru wideo przenosi nas na tropikalną wyspę, gdzie grupa znajomych korzysta z uroków wakacji. Wszystkiemu towarzyszą jednak świąteczne dekoracje. Obok przystrojonych choinek widzimy egzotyczne palmy, Mikołaj nie porusza się zaprzęgiem reniferów, tylko łodzią, a bałwan ulepiony jest z piasku. Film kończy radość bohaterów, którzy otwierają na plaży prezenty - luksusowe akcesoria z logiem domu mody Gucci.
W mijającym roku zobaczyliśmy wiele doskonałych kolekcji i przeżyliśmy mnóstwo niezwykłych, modowych momentów. Kampanie reklamowe, które mieliśmy okazję zobaczyć, pozwoliły nam lepiej zrozumieć ducha i estetykę nowych kolekcji. Oprócz tego, dzięki kreatywnemu podejściu twórców kampanii, z zainteresowaniem oglądaliśmy spoty i fotografie reklamujące twórczość znanych domów mody i marek odzieżowych. Czym zaskoczą nas w kolejnych sezonach? Poprzeczka postawiona jest naprawdę wysoko.
Kamila Bińczak-Roszczypała/Redakcja Maxmodels.pl