Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
845 wyświetleń
Możesz założyć filtr i walczyć w RAWie albo przeliczać kilowatosekundy. Twój wybór.Pozdro Olgierd
"No tak, fresnel 25 kW... Jak się ma takie światła to słońce
rzeczywiście można przygasić jak świeczkę :) Ciekawe jestem ile
watosekund na błysku trzeba by mieć żeby osiągnąć podobny efekt."No chyba w liczbach duuuużo mniej kWs niż kW.
bowens quadx 3 kWs daje radę
No tak, fresnel 25 kW... Jak się ma takie światła to słońce rzeczywiście można przygasić jak świeczkę :) Ciekawe jestem ile watosekund na błysku trzeba by mieć żeby osiągnąć podobny efektSkoro dla filmu potrzeba X kW, to dla fotografii potrzeba X/24 (klatki)kWs. Inna kwestia, czy wystarczy jeden taki fresnel, czy trzeba ich wiecej (a zwykle trzeba wiecej) :P
Duszku... albo x/25 ;)
taaa... albo x/30 :P
Tyle ze wersja x/24 jest najbezpieczniejsza :) /bo najwyzej bedziemy miec zapas mocy/
No, racja.Tak tylko zażartowałem, bo mi się przypomniały narzekania montażystów na tą klatkę - w zależności od wersji tv czy filmowej - którą wyciąć, a gdzie dołożyć :D
"bowens quadx 3 kWs daje radę"Czyli to jest światło, które jest w zasięgu normalnego człowieka. Taki palnik 25 kW pewnie kosztuje majątek, a po drugie czym to zasilić? Plenerowa sesja w parku raczej odpada :D:D:DCo do przeliczania to czy na pewno to jest takie proste? 1/24? Przy jakim czasie otwarcia migawki powstaje takie założenie? Na marginesie, czy kamera filmowa ma w ogóle regulację czasu czy ma tylko jedną migawkę, np. 1/30? W aparacie można regulować stosunek udziału błysku do zastanego przy pomocy różnej synchronizacji. 1/250, a np. 1/60 to już są 2 działki różnicy.
" Na marginesie, czy kamera filmowa ma w ogóle regulację czasu czy ma tylko jedną migawkę, np. 1/30?"________ zależy która, ale generalnie tak, miewają regulowany czas otwarcia migawkiPoglądowo wystarczy Duszkowy wzór... Jak komuś za mało, to trzeba luksy sobie poprzeliczać.
Co do przeliczania to czy na pewno to jest takie proste?Tak. Wystarczy wiedziec, ze lampa blyskowa o mocy X Ws w przeciagu 1 sekundy, dala by taka moc, jak ma lampa swiatla stalego o mocy X Watt. W zasadzie czas naswietlania w filmie wynosi blisko 1/24 sekundy (kino), 1/25 sekundy (telewizja europejska) lub blisko 1/30 sekundy (telewizja hamerykanska). Ilosc swiatla wpadajacego do obiektywu, redukuje sie za pomoca przyslony, lub filtrow szarych. Czas blysku lampy blyskowej (studyjnej) to okolo 1/300 sekundy. I w ciagu tej 1/300 sekundy ma oddac pelna moc.
Jak jestes w studiu foto, to w zasadzie nie regulujesz przeciez czasu naswietlania, tylko dzialasz na jednym czasie - czasie synchronizacji (1/250 sekundy - 1/60 sekundy). Czy bedziesz naswietlal przez 10 sekund, czy przez 1/250 sekundy, to efekt na zdjeciu powinienes miec taki sam :P /pod warunkiem, ze nie ma innych zrodel swiatla/