Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
66 wyświetleń
Odpowiedzcanon 400D + hack softu do spota i szersze iso ( nie ze względu na 3200 ale raczej na niższe i pośrednie wartości ) , na początek starczy z kitem. Jak coś to 400 zł kosztuje obiektyw CANON 50mm 1.8 do początkowych portretów daje bardzo dobrze rade...
I nigdy nie patrz na to ile obiektywów jest w zestawie !!! Znam takich co kupowali sprzęt bo dostawali gratis 3 szkła :) które nadawały się tylko do jednej rzeczy...
seria xx też nie ma szansy-bo jak 1.4 zamienimy na 2.8 to iso się robi na tym czasie 3600-a czas 1/30 podaję jako dolna granica pracy z ludźmi (modelami)
a to samo 2.8 w serii XX da tło jasne ?akurat przy parametrach które wymieniłeś AF serii XXX powinien sie jeszcze wyrobić. zwolni to fakt, ale wyrobi.od biedy zostaje jeszcze MF lub troche pomysłowosci, choćby chwilowe pośiwcenie latarka przed zrobieniem zdjęcia. mająć lampe zawsze mozna skorzystać z funkcji podświetlania kierująć minimalny błysk 1/128 w tyłktoś psał że mialimy bez sensu nie odpowiadajac na pytania. no to odpowiadam1000 D50 / 1.8270 EXblendajeśli uda nam sie naciągnąć większy budrzet zamieniamy 1.8 na 1.4tyle ode mnie
ja mam wypróbowany szablon zdjęć nocnych-f 1,4,czas 1/30 Iso 800-weź teraz zapnij coś 2.8-w serii xxx nie ma szansy na dobrą expozycję-doświetlając lampą tło będzie ciemnie-życie ;)
papryka2:ciężko i honor... tak to ładnie brzmi:)
lepszy sprzęt uratowałby niektóre ujęcia, choćby pod względem iso. -----------------------------dlatego napisałem wyżej. koniecznoscią jest kupienie obiektywu max f 2.0wtedy operujesz sobie przy naprawde kiepskich warunkach iso 320 -500 - a to jest jeszcze do zniesieniajak zatkasz puszke kupą typu 4.0 lub 5.6 to oczywiscie szybciutko dojdziesz do do iso 1200 - 1600 i wtedy jest kichajasna stałka to podstawaoprócz faktu możliwosci robienia na niskim iso w trudnych warunkach mamy gratis dobrą jakosć ;)
Zastanawiam się Panowie, co nasza Koleżanka zrozumiała z Waszego przerzucania się hasłami techicznymi, tymi, co lepsze dla każdego i czym robi zdjęcia...A tu było jedno, proste pytanie... do tego, aż tyle filozofii trzeba?:)
Porwit, to może używaj słów z rozmysłem, bo stwierdzić "nie ma przewagi" a "wystarczy" robi wielką różnicę-----------------------------przykro mi ale będe sieupierał że w kwestii wypluwanego obrazka powiedzenie "nie ma przewagi" jest jak najbardziej sensownedwa aparaty - 1 DS 3 i 1000 Dstudioten sam obiektyw np 50/1.4 przymknięty do 4.0oświetlanie studyjnerobimy cyk - i nie ma człowieka który rozróżniłby odbitki 45 x 30 cm od siebie.a i tak większośc z nas operuje rozmiarem 800 pix. i chcesz mi powiedzieć że w tym rozmiarze poznasz co jest z czego ?
"dlatego nigdy nie zgodze się z opinią że to puszka odpowiada za jakosć
fot. owszem, sa dziedziny gdzie lepsza pucha pomaga, np szybki sport,
bardzo ciemny kościół"------------------------------------------------------------No więc sam widzisz. Bezcelowa dyskusja. Wiadomo, że obiektyw to podstawowy wyznacznik jakości, ale twierdzenie że aparat nie ma na to wpływu w przypadku pleneru bądź studia ( czyli pewnie 90% przypadków), jest grubą przesadą. Zresztą wystarczy spojrzeć na testy na optyczne.pl. Trzy aparaty różnej klasy, ten sam obiektyw i różnica jakości jest całkiem wyraźna. Sam używam taniego a300 bo wolałem wydać na szkło, ale wiem że w wielu wypadkach lepszy sprzęt uratowałby niektóre ujęcia, choćby pod względem iso. To tyle w temacie:)
Porwit, to może używaj słów z rozmysłem, bo stwierdzić "nie ma przewagi" a "wystarczy" robi wielką różnicę w sensie wypowiedzi i o takie zwroty nieszczęśliwe mnie się rozchodzi. Bo wychodzi, że uogólniasz starając się przekonać o tym że sprzęty z różnych półek cenowych oferują użytkownikowi to samo.
Istnieje choćby coś takiego jak ergonomia, która często bezpośrednio przekłada
się na jakość pracy i efektów. Za nic w świecie mnie nie przekonasz, że
ciemny jak tunel wizjer serii 3-cyfrowych Canona jest tak samo dobry
jak np w 40D na jakim obecnie pracuję. :)