Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
42 wyświetlenia
Słuchajcie a czy polecacie/odradzacie lustrzanki cyfrowe Sony? Mój kuzyn chce mi sprzedać po bardzo okazyjnej cenie Sony SLT-A57K i zastanawiam się czy się nie skusić. Z tego co czytałam, ludzie ogólnie polecają ten model, bo kolory są
dość żywe, łato się go obsługuje mimo, że ma dużo funkcji i ma dobra baterię.
Tylko, że jestem początkującym fotografem i nie wiem czy jest sens kupować taki
profesjonalny aparat.
Aż taki profesjonalny aparat.... LOL :)
jestem początkującym fotografem--------------------czy aby napewno fotografem ??
Aparatoposiadaczem...
ttp -a widzisz jakieś ISTOTNE różnice w tym, co oferują wymienione w pierwszym poście puszki?z punktu patrzenia kogoś, kto zaczyna ofkoz.bo jeżeli nie, to ja bym stawiał na wygodę obsługi
Dzastina to oczywisty troll, wstyd ze sie na wszystko lapiecie.
nikony nie pracują z relatywnie niedrogimi a często fajnymi szkłami M42; w tym wypadku jednak canon
---------------
Adi :) odróżnij nie pracowanie, od nieostrzenia na niesk. :) a niektóre szkiełka mają wymienne "dupki", z którymi jest niesk, inne można łatwo przerobić (ja tak jupka 21m zrobiłem) i też jest :) więc nie można powiedzieć tak mocno, że nie pracują :) poza tym u canona musisz mieć tą przejściówkę z elektroniką, żeby potwierdzało ostrość, o N w niższych modelach jak jest nie wiem, coś mi się obiło o uszy, że blokowana ta możliwość?
ok, wnęku -masz rację. zdawało mi się, iż gdzieś kiedyś czytałem o tym, że nikony mają dupkę innej głębokości i wkręcony m42 haczy o lustro. sprawdziłem, okazuje się, że memoria fragilis -wycofuję powyższea tak przy okazji -mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć, o co biega z tym "ostrzy na nieskończoność" (jeżeli chodzi o współpracę N z M42 przez tą "złączkę" z soczewką)?jak wkręcam swojego pentacona czy heliosa poprzez zwykłą blaszkę z gwintem (za dwie dychy) do pentaxa, to mam potwierdzenie ostrości w pełnym zakresie odległości. nie tylko na nieskończoność
Jeżeli robi zdjęcia świadomie to zdecydowanie jest fotografem, a ta alfa definitywnie profesjonalna nie jest. Kolorystyka nie ma znaczenia gdy korzystasz z RAWow...
Powiem Ci z mojej praktyki:
550d ma najwieksze mozliwosci z tych trzech aparatow.
Masz w nim możliwość manualnego zmieniania parametrów przy filmowaniu wideo, tzn. czas naswietlania, ilosc klatek na sekunde...
Jesli nie potrzebujesz tego - a pewnie nie - to i tak bedziesz leciec na "auto" i te funkcje Cie nie zbawia.
Wiec 550d wtedy Ci niepotrzebne.
A 1100D z tego co wiem jest tez video, ale wszystko na auto. ALE z tego co widze jest beta wersja firmware'u Magic Lantern, ktore zapewnie dodaje manualne wideo + garsc innych ciekawych funkcji..
No i teraz Nikon.
Widzialem wideo zarowno z D90, D5000 (ta sama matryca) kontra z 550d i innych Canonow i z Pentaxa k-x i moge powiedziec jedno: wideo z canona wyglada o NIEBO lepiej niz z nikona czy pentaxa. Mniejsza kompresja, mniej szumow, obraz bardziej gladki, mniejszy aliasing NO I ROLLING SHUTTER. W nikonie i pentaxie jest naprawde zauwazalny, w canonie, tylko jak machasz szybko na boki.
Jeszcze jedna kwestia, ktora ostatnio sie poprawila po pojawieniu 35 1.8 i 50 1.8, ALE
w Nikonach tanich NIE MA silnika w body, wiec byla niezla lipa z tanimi jasnymi stalkami, ktore maja miec autofocus. Teraz na szczescie jest lepiej. Nie wiem jak z 85 1.8 jednak. Chyba nie ma.
W skrocie:
Canon ma duze zalety, najmniej wad (mialem wszystkie systemy oprocz olympusa).
Najwiecej za najmniej oferuje obecnie Canon 1100D (opcjonalnie z firmwarem Magic Lantern, ale uwaga wgranie najprawdopodobniej oznacza utrate gwarancji).
Pozdrawiam