Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
5437 wyświetleń
OdpowiedzCytat: de
ale jest to trudniejsze w odbiorze, wymaga wiecej skupienia, a on nawet calego nie obejrzal, bo stracil wene po paru minutach
mlodsze pokolenia nie sa w stanie skupic uwagi na tyle, by przeczytac pare akapitow ze zrozumieniem, a co dopiero obejrzec trwajaca wiele minut prezentacje
jak kolega tork obejrzy to 10-20 razy, to może zrozumie. To już zależy od niego czy będzie chciał coś przyswoić, czy poszukuje gotowca do swojej sesji.
Na głowę wam padło or what?
Interesują mnie doświadczenia praktyczne a nie wywód faceta o 18% światła ze skłonnościami do kabaretu, bo szare tła są w pięciu albo więcej odcieniach. Wrzućcie łaskawie na luz z wycieczkami osobistymi bo tylko pokazują wasz poziom.
Cytat: tork
Na głowę wam padło or what?
Interesują mnie doświadczenia praktyczne a nie wywód faceta o 18% światła ze skłonnościami do kabaretu, bo szare tła są w pięciu albo więcej odcieniach. Wrzućcie łaskawie na luz z wycieczkami osobistymi bo tylko pokazują wasz poziom.
ale moj poziom czy jedrzeja?
sorry tak praktycznie to ja nigdy zdjec nie robilem bo to nudne
Cytat: de
ale moj poziom czy jedrzeja?
sorry tak praktycznie to ja nigdy zdjec nie robilem bo to nudne
Obu. A piszesz tutaj bo.....?
Cytat: tork
Na głowę wam padło or what?
Interesują mnie doświadczenia praktyczne a nie wywód faceta o 18% światła ze skłonnościami do kabaretu, bo szare tła są w pięciu albo więcej odcieniach. Wrzućcie łaskawie na luz z wycieczkami osobistymi bo tylko pokazują wasz poziom.
praktycznie to będzie tak: bierzesz aparat i naciskasz guzik. Reszta w photoshopie. Skoro nie chcesz załapać jakie znaczenie ma kontrast, jasność, barwa i jakie ma to przełożenie na tworzenie dowolnych kolorów w fotografii przy użyciu światła i kierowaniem go na tła o różnych jasnościach. Tu występują relacje względne dla widza lecz bezwględne w pomiarach światła i przyswajalne dla szarych komórek. Jeśli nie interesują Cię zależności pomiędzy jasnością a saturacją dla różnych kolorów to otwórz tego Psa i tam sobie wszystko wydusisz jak chcesz...albo i nie. Jesli np. żółty ma maksimum saturacji w wysokiej jasności, a niebieski w niskiej to czego oczekujesz? Oczekujesz, że ktoś odgadnie Twój tajemniczy "delikatny kolor"???
Proszę, tu masz kolory
http://www.leefilters.com/lighting/colour-list.html
kupujesz które się podobają i sprawdzasz co to z tego wyjdzie. Sprawdź na białym, na szarym i na czarnym. Może dotrze do Ciebie, że ten nudziarz w linku ma poukładane w głowie bardzo mocno i jest to zdecydowanie poza zasięgiem Twoich wyobrażeń. Ale wpierw wróć nieco do podstaw, bo dalej nie będziesz rozumiał o czym ten gość mówi
Kolego jfsupermedia...
Obejrzałem film do końca. Niestety nie dowiedziałem się niczego nowego. Facet ma zacząć opowiadać o systemie które pomoże nam stworzyć wszystkie kolory, ale wtedy film przerywa reklama i się kończy. Tak więc nie pomogłeś, a ja straciłem drugą połowę czasu.
Poza tym mam jakąś tam wiedzę jak saturacja koloru wiąże się z jasnością w RGB jak i na papierze, taką podstawową ustępującą twojej wielokrotnie, ale jednak. Inaczej nie pytałbym jaki szary w praktyce się sprawdzi, nie sądzisz?
Krótko mówiąc, napuchłeś ogromnie ale pomóc nie pomogłeś :\
Co do filtrów to już mam, dzięki...
Cytat: tork
Kolego jfsupermedia...
Obejrzałem film do końca. Niestety nie dowiedziałem się niczego nowego. Facet ma zacząć opowiadać o systemie które pomoże nam stworzyć wszystkie kolory, ale wtedy film przerywa reklama i się kończy. Tak więc nie pomogłeś, a ja straciłem drugą połowę czasu.
Poza tym mam jakąś tam wiedzę jak saturacja koloru wiąże się z jasnością w RGB jak i na papierze, taką podstawową ustępującą twojej wielokrotnie, ale jednak. Inaczej nie pytałbym jaki szary w praktyce się sprawdzi, nie sądzisz?
Krótko mówiąc, napuchłeś ogromnie ale pomóc nie pomogłeś :\
przepraszam ale chyba sam nie wiesz co piszesz. Dostałeś wskazówki, a Ty mnie opierdzielasz, że nic to nie wnosi, bo nie wiesz, że nie rozumiesz zasadniczej sprawy jaką jest jasność tła, którą trzeba skorelować dodatkowo z kolorem, który też sam w sobie ma taką cechę jak jasność. Gdybyś to rozumiał, to nie zadałbyś pytania o to, jaki szary wybrać? To jaki wybrać szary zależy jedynie od gabarytów studia i możliwości dostarczenia na tło światła oraz kontroli tego ostatniego na tle
Cytat: jfmedia
przepraszam ale chyba sam nie wiesz co piszesz. Dostałeś wskazówki, a Ty mnie opierdzielasz, że nic to nie wnosi, bo nie wiesz, że nie rozumiesz zasadniczej sprawy jaką jest jasność tła, którą trzeba skorelować dodatkowo z kolorem, który też sam w sobie ma taką cechę jak jasność. Gdybyś to rozumiał, to nie zadałbyś pytania o to, jaki szary wybrać? To jaki wybrać szary zależy jedynie od gabarytów studia i możliwości dostarczenia na tło światła oraz kontroli tego ostatniego na tle
Może nie tyle wskazówki, ile reklamę filmu który mogę kupić na cinema-software.com, a która trwa ponad 7 minut. Nie do końca o to mi chodziło, no ale dzięki...
Załóżmy, że jestem świadom powiązań pomiędzy jasnością tła, przepuszczalnoścą filtra, jego kolorem, odległościami między tłem, modelką, lampami i mam jakieś tam blade pojęcie. Załóżmy też że tematem jest modelka (patrz portal na jakim jesteśmy), że nie stoi pół metra od tła ani dziesięć, że lampy mają jakąś typową moc - aż tak wiele ich nie ma etc. etc. etc.
Czy taka wiedza pozwoli ci udzielić banalnej, ale dla mnie praktycznej i przydatnej odpowiedzi typu "ja mam taki szary i daje radę, ale jak chcę głębszy kolor to się nie da albo da, a wcześniej miałem takie i było tak albo siak...", tak po ludzku po prostu?