Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
5437 wyświetleń
OdpowiedzBrąz ( ciemny) najłatwiej zrobić dishem z gridem i białym tlem.
Jesli masz już białe to popróbuj z nim.
Oczywiscie wszystko zalezy od schamtu oswietlenia który chcesz zastosowac do oswietlenia modelki / modela.
Lem wiecznie żywy
Cytat: tork
Cytat: jfmedia
przepraszam ale chyba sam nie wiesz co piszesz. Dostałeś wskazówki, a Ty mnie opierdzielasz, że nic to nie wnosi, bo nie wiesz, że nie rozumiesz zasadniczej sprawy jaką jest jasność tła, którą trzeba skorelować dodatkowo z kolorem, który też sam w sobie ma taką cechę jak jasność. Gdybyś to rozumiał, to nie zadałbyś pytania o to, jaki szary wybrać? To jaki wybrać szary zależy jedynie od gabarytów studia i możliwości dostarczenia na tło światła oraz kontroli tego ostatniego na tle
Może nie tyle wskazówki, ile reklamę filmu który mogę kupić na cinema-software.com, a która trwa ponad 7 minut. Nie do końca o to mi chodziło, no ale dzięki...
Załóżmy, że jestem świadom powiązań pomiędzy jasnością tła, przepuszczalnoścą filtra, jego kolorem, odległościami między tłem, modelką, lampami i mam jakieś tam blade pojęcie. Załóżmy też że tematem jest modelka (patrz portal na jakim jesteśmy), że nie stoi pół metra od tła ani dziesięć, że lampy mają jakąś typową moc - aż tak wiele ich nie ma etc. etc. etc.
Czy taka wiedza pozwoli ci udzielić banalnej, ale dla mnie praktycznej i przydatnej odpowiedzi typu "ja mam taki szary i daje radę, ale jak chcę głębszy kolor to się nie da albo da, a wcześniej miałem takie i było tak albo siak...", tak po ludzku po prostu?
dla kolorów posiadających wysoką saturację w niskich jasnościach należy świecić z małą mocą, czyli poniżej 18% szarości - korekta w dół. Jeśli dasz zbyt mocne światło kolor będzie mdły. Dla kolorów posiadających wysoką saturację na wysokiej jasności nalezy swiecić powyżej 18% - korekta światła w górę.
Przykład. Chcesz uzyskać kolor jasnopomarańczowy. Aby to uzyskać świecisz z korektą +1,5-2,0 ev od 18% szarości filtrem np.cto.
Dla większości kolorów maksimum saturacji wypada przy niskiej jasności. Dla takich kolorów jak cyan, zółty, różowy itp wysoka saturacja osiągana jest przy wysokich jasnościach. Jesli założysz, że oświetlenie pierwszego planu nie wpływa na oświetlenie tła, to sprawa jest prosta - światło będzie jedynie tam- gdzie skierujesz lampy odpowiedzialne za tło. Jeśli światło oswietlające pierwszy plan dosięga tłoa, to sytuacja się komplikuje i kolor blaknie - należy to minimalizować
Mafret do kogo się odnosisz
Cytat: grzewczy
Mafret do kogo się odnosisz
do pytającego
sytuacja wygląda z grubsza tak:
- zielone, czy czerwone?
- zależy co, pomidory czerwone, ogórki zielone.
- tyle, to wiem, jak nie masz nic do powiedzenia, to się nie odzywaj. zielone, czy czerwone?
@grzewczy:
Nie mam grida niestety, ale udało mi się uzyskać fajny brąz - garnek + wrota + kombinacja filtrów + szara ściana. A światło główne to octa 100 cm 2 m od niby-modela trochę z boku, a niby model 2 m. od tła. Grida też wkładałem, ale było gorzej. Na białym tle nie poszło za bardzo... Nie mam oczywiście takiego komfortu, żeby główne światło nie oświetlało tła. Czyli raczej chcę szare tło.
@manfret:
Dawaj info jakie masz tło, jak oświetlasz i jakie dostajesz fajne kolory, to coś wniesiesz, tak to bijesz pianę..
@jfmedia:
Wszystko prawda. Ale ogólnie to miał być prosty problem jakie tło kupić, żeby dało się pobawić kolorami i żeby było w miarę uniwersalne. Upraszczając, zbyt jasne tło nie pozwoli uzyskać pewnych kolorów lub dużych nasyceń, a zbyt ciemne niesie ryzyko, że zabraknie mocy żeby to oświetlić lub żeby uzyskać jasn barwy typu jakiś beż bliski bieli, chyba że gdzieś się mylę. Stąd całe pytanie. Miałem nadzieję na kilka odpowiedzi typu ja mam takie i jest tak, wtedy miałbym jakąś klarowność, ale widać to byłoby zbyt proste.
Myślę, że tak mały problem nie zasłużył na taką temperaturę dyskusji i przelaną krew ;)
Tork, grid to przeciez kluczowy element w niedopuszczania swiatła głównego do tła.
Cytat: grzewczy
Tork, grid to przeciez kluczowy element w niedopuszczania swiatła głównego do tła.
trzy metry dystansu modelki od tła jest już dość bezpieczne - spadek światła z lampy stojącej przed modelką na drodze do tła jest bardzo duży i jego wpływ na oświetlenie innymi lampami tła zasadniczo maleje
oczywiście lampa przed modelką musi stać blisko, a nie 10 metrów od niej bo wówczas ta zasada nie zadziała
Generalnie mam jakieś dwa metry modelka-tło, i jakieś dwa metry światło -> modelka. Białe tło robi się takie takie jasno-szare.
grzewczy: mówisz o BD z plastrem miodu czy o gridzie na softbox?