Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
5437 wyświetleń
Odpowiedzgrzewczy, a robota jutro?
nie zając. Prezesi przychodzą kiedy chcą ;-)
saturację zdejmuje się saturatorem a nie statywem.
No poradźcie. Jasny szary, ciemny szary, popielaty, zdesaturowany zielony..?
Zależy jaki kolor chcesz uzyskać. generalnie najbardziej uniwersalne jest jasno szare - mozesz z niego zrobić czarne, białe lub kolorowe o ile kolory nie mają być mocno nasycone.
Właśnie oglądałem program o zdobyciu Antiochii. Tam to dopiero ludzie mieli problemy, a do tego następowały niesamowite zwroty akcji. Uliczki miasta były zawalone trupami. Zaraz po tym w kolejnym mieście krzyżowcy nadziewali dzieci na ruszt i zjadali je z głodu. Ile znaczy przy tym wybór tła przez 3 tygodnie? Jakież to prozaiczne nudne.
Lem wiecznie żywy
Cytat: Konto usunięte
tork se z Was wszystkich jaja robi, chłop ma średnie doświadczenie :)
heh:)
Cytat: tork
Cytat: jfmedia
przepraszam ale chyba sam nie wiesz co piszesz. Dostałeś wskazówki, a Ty mnie opierdzielasz, że nic to nie wnosi, bo nie wiesz, że nie rozumiesz zasadniczej sprawy jaką jest jasność tła, którą trzeba skorelować dodatkowo z kolorem, który też sam w sobie ma taką cechę jak jasność. Gdybyś to rozumiał, to nie zadałbyś pytania o to, jaki szary wybrać? To jaki wybrać szary zależy jedynie od gabarytów studia i możliwości dostarczenia na tło światła oraz kontroli tego ostatniego na tle
Może nie tyle wskazówki, ile reklamę filmu który mogę kupić na cinema-software.com, a która trwa ponad 7 minut. Nie do końca o to mi chodziło, no ale dzięki...
Załóżmy, że jestem świadom powiązań pomiędzy jasnością tła, przepuszczalnoścą filtra, jego kolorem, odległościami między tłem, modelką, lampami i mam jakieś tam blade pojęcie. Załóżmy też że tematem jest modelka (patrz portal na jakim jesteśmy), że nie stoi pół metra od tła ani dziesięć, że lampy mają jakąś typową moc - aż tak wiele ich nie ma etc. etc. etc.
Czy taka wiedza pozwoli ci udzielić banalnej, ale dla mnie praktycznej i przydatnej odpowiedzi typu "ja mam taki szary i daje radę, ale jak chcę głębszy kolor to się nie da albo da, a wcześniej miałem takie i było tak albo siak...", tak po ludzku po prostu?
dla kolorów posiadających wysoką saturację w niskich jasnościach należy świecić z małą mocą, czyli poniżej 18% szarości - korekta w dół. Jeśli dasz zbyt mocne światło kolor będzie mdły. Dla kolorów posiadających wysoką saturację na wysokiej jasności nalezy swiecić powyżej 18% - korekta światła w górę.
Przykład. Chcesz uzyskać kolor jasnopomarańczowy. Aby to uzyskać świecisz z korektą +1,5-2,0 ev od 18% szarości filtrem np.cto.
Dla większości kolorów maksimum saturacji wypada przy niskiej jasności. Dla takich kolorów jak cyan, zółty, różowy itp wysoka saturacja osiągana jest przy wysokich jasnościach. Jesli założysz, że oświetlenie pierwszego planu nie wpływa na oświetlenie tła, to sprawa jest prosta - światło będzie jedynie tam- gdzie skierujesz lampy odpowiedzialne za tło. Jeśli światło oswietlające pierwszy plan dosięga tłoa, to sytuacja się komplikuje i kolor blaknie - należy to minimalizować
Ja prawie wyłącznie używam białego tła. W studiu mamy stałe białe tło tzw. cykloramę. Szarość reguluję poprzez zmniejszanie czy zwiększanie odległości od tła i oświetleniem tła. W ten sposób uzyskuję całą gamę szarości. Kiedy chcę tło z fakturą maluję duże płachty płótna. Kilka przykładów poniżej.
http://goo.gl/5vSj3
http://goo.gl/ND73W
Mój awatar jest też zrobiony na malowanym tle.