Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
13 wyświetleń
OdpowiedzUCZESTNICY: Konkurs skierowany jest do osób zainteresowanych fotografią i życiem społecznym.Nie do profesjonalnych fotografów, którzy specjalnie przy tej okazji zrobią sesję....
PATRONI MEDIALNI: PRESS, Newsweek, TradeMarketer, Marketing przy kawieJURY: dr Małgorzata Bogunia-Borowska (specjalistka w dziedzinie
socjologii wizualnej z Uniwersytetu Jagiellońskiego), Maciej
Belina-Brzozowski (fotograf, reporter, wieloletni pracownik Polskiej
Agencji Prasowej), Łukasz Mazurkiewicz (prezes ARC Rynek i Opinia)Dla amatora, zakwalifikowanie zdjęć do publikacji przez takie jury i pod takim patronatem może być jakimś tam powodem do dumy....NAGRODY: Nagroda główna: 2000 zł; 11 wyróżnień: ekskluzywne
albumy fotograficzne. Nagrodzone zdjęcia zostaną wykorzystane w
kalendarzu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia na rok 2012.
Zorganizowana zostanie również specjalna wystawa, na której zostaną
pokazane wszystkie wyróżnione prace.To, że ktoś się pozbywa praw majątkowych nie znaczy, że pozbywa się praw autorskich. Tym samym taka publikacja obojętnie gdzie, nawet za darmo dla osób jedynie wyróżnionych będących amatorami lub początkującymi może być w jakiś sposób pomocna w rozwoju zawodowym. Poza tym piszecie jakby każdy chciał od Was kupić te zdjęcia a Wam tą możliwość blokuje regulamin....to co wy na maxmodels robicie?!
http://arc.com.pl/index.php?o=articles/show/343
5) Zdjęcia powinny zostać przesłane Organizatorowi mailem (w formacie 297x420 mm i rozdzielczości 300 dpi, max. 5 MB format JPG).
3508x4961 pikseli
7) Wszelkie prawa majątkowe do zdjęcia rozumianego jako utwór w rozumieniu ustawy z dnia04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wykonane w ramach konkursu, zostają przeniesione na Organizatora Konkursu w zakresie nieograniczonego czasowo wykorzystywania na wszelkich polach eksploatacji z dniem przekazania zdjęcia Organizatorowi. Autorskie prawa majątkowe w dniu przeniesienia na Organizatora będą wolne od jakichkolwiek prawnych zobowiązań inie obciążone prawami osób trzecichDziekuje, nie skorzystam, postoje sobie...
Myślę więc, że raczej do pasjonatów, amatorów jest ten konkurs kierowany...a jego ideą są jakieś socjologiczne pobudki a nie plan zrobienia hajsu na frajerach:Di:
Nagrodzone zdjęcia zostaną wykorzystane wkalendarzu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia na rok 2012.oraz to:ARC Rynek i Opinia to:10 007 824 PLN obrotu za rok 2009Najważniejsi klienci ARC Rynek i Opinia:firmy telekomunikacyjne i informatyczneinstytucje bankowe i ubezpieczeniowemediafirmy farmaceutycznesektor FMCGfirmy zajmujące się handlem hurtowym i detalicznymmiędzynarodowe firmy badawczeinne agencje/instytuty badawczeJak myslisz, po co im te zdjecia? :D
duszek..pierniczyć to...świat się nie zawali przy zdjęciu zrobionym przy okazji, jeśli się coś zarobi. Podobnych zdjęć można sobie natrzaskać wagonami.
O ile zawarl w przyrzeczeniu - tu nie zawarl nic o prawa autorskich.
Druga sprawa przepis stosuje sie owszem , o ile takie prawa autorskie mozna nabyc. W tym wypadku nie mozna ;]
Czasem jednak zdarza sie w tych konkursikach ze tak sie zagalopuja , i pisza o przekazaniu praw autorskich.
Zarobi ten co wygra. Organizator wyda album/wystawe i zarobi sobie na tym , albo lepiej , wykorzysta to do reklamy. Ktorakolwiek prace.
W tej formie ten zapis to czyste chamstwo ze strony organizatorow i podzielam zdanie.
Taki malutki konkursik a tak a wrzawa:)
ciekawe
Tak się zastanawiam, jak organizator konkursu chce nabyć prawa autorskie (nie mówiąc już o tym, w jakim zakresie) bez zachowania formy pisemnej......