Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
2268 wyświetleń
jak można porównywać syrenkę z porsche
pytanie swiadczy chyba nie do konca o wiedzy pytajacego... porowujesz dwie zupelnie rozne puszki...
no ale najwazniejsze pytanie co w obecnej ci ogranicza?
wy gadacie o aparatach czy o tym jakiej długości w mm wibrulce uzywaliscie?
Cytat: de
Cytat: inzmbl
Ja też stoję przed takim wyborem - i nie dlatego, jak to na początku sugerowano, że nie wiem o czym piszę porównując D7000 i D600 - po prostu, całe szkło mam już FX i pozostało tylko body - chyba LOGICZNE że myślę o przejściu z DX wyżej.
Ciekawa logika.
Ale rozwiń, bo wyczuwam ironię i zupełnie nie rozumiem w co chcesz trafić? Ciekawa logika bo... co? Bo najpierw szkło a potem body? Jeśli tak to nawet nie będę komentował bo to jedynie świadczy o niewiedzy co tak naprawdę robi zdjęcie :)
Nie jest wazne co Cie ogranicza czy co chcesz uzyskac. Wazne jest to, ze d7000 ma znacznie wiekszy numer niz d600. To az 6400 roznicy. Nie ma co pytac, bierz d7000.
Cytat: inzmbl
Cytat: de
Cytat: inzmbl
Ja też stoję przed takim wyborem - i nie dlatego, jak to na początku sugerowano, że nie wiem o czym piszę porównując D7000 i D600 - po prostu, całe szkło mam już FX i pozostało tylko body - chyba LOGICZNE że myślę o przejściu z DX wyżej.
Ciekawa logika.
Ale rozwiń, bo wyczuwam ironię i zupełnie nie rozumiem w co chcesz trafić? Ciekawa logika bo... co? Bo najpierw szkło a potem body? Jeśli tak to nawet nie będę komentował bo to jedynie świadczy o niewiedzy co tak naprawdę robi zdjęcie :)
Chetnie sie naucze. Co tak naprawde robi zdjecie?
Prawda jest taka, że lepsze body umożliwia jedynie większy margines błędu, lepsze cropy (jeśli robisz fotografie świadomą to Ci to zbędne), większe lenistwo z zapewnieniem porządnego światła (bo tolerancja iso bez szumów jest większa), lepsze synchro z lampami studyjnymi (1/125 wystarczy do większości rzeczy), resztę czyni obiektyw i obróbka. Aparat z większą ilością wodotrysków nie polepszy Twojego pf, jeśli nie umiesz kadrować i ustawić porządnej ekspozycji, na cholere Ci jakiś bracketing i lepsze pomiary światła, żeby natrzaskać miliard zdjęć na sesji i cośtam wybrać i pokadrować? Jak opatentują tą nowinke gdzie będzie można ustawić głębie ostrości w rawie to już zupełnie nastanie pokolenie debili.
Jeszcze jestem w stanie zrozumieć taki onanizm w przypadku reporterki, tam często są ciężkie warunki, ciemno, wszystko rusza się i biega, trzeba kombinować, ale w studio masz wszystko pod kontrolą, w plenerze też łatwo manipulować światłem, pomijając już opcje wjechania z całym oświetleniem ze studia.
moim zdaniem nie ma sensu brać D600 puszka ma wady.
Jak już to inwestuj w D800 jak chcesz FF
D7000 to APS-C i to tak też nie do końca mysle trafny wybór.
Ale też z trzeciego punktu patrząc to nie puszka sie liczy a szkło i tu sądzę, ze FF (z doświadczenia - pokarm dla hejterów:P) pozwala na więcej.
Idąc dalej jednak to nie aparat robi zdjęcia a głowa... on jest tylko narzędziem.
Cytat: de
Cytat: inzmbl
Ja też stoję przed takim wyborem - i nie dlatego, jak to na początku sugerowano, że nie wiem o czym piszę porównując D7000 i D600 - po prostu, całe szkło mam już FX i pozostało tylko body - chyba LOGICZNE że myślę o przejściu z DX wyżej.
Ciekawa logika.
Od października 2011 mam D7000 i jestem zadowolony. Rozważam przejście na FF z modelem D800E. D600 nie wezmę do rąk nie dlatego, że chlasta olejem bo wada dotyczyła modeli z początku serii. Podobny problem był z D7000 na początku. Mój egzemplarz jest już pozbawiony tej wady a różnica stosunkowo niewielka, jak między D7000 a D7100 poza oczywiście rozmiarem sensora (bo to oczywiste), dlatego na obecnym etapie optowałbym na D800 (D800E) z pewnym ale... Co Ci bardziej potrzebne? Szybkość puszki czy szczegółowość obrazu? Jeśli to pierwsze pozostaje D4 za ... chyba dobrze wiemy za ile?
Jak już napisałem, D800 to mój kierunek ale ze względu na wygodę, bo bardziej mnie kręci 5-cio klatkowy bracketing niż 3-klatkowy, ale jeden lubi rybki, inny mostek... itd.