Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
51 wyświetleń
OdpowiedzCiekawe musi być to systemowe 50/1.8 skoro lepsze od 50/1.4 ale mimo wszystko zdania nie zmieniam;)A D3000 to całkiem przyjemny aparat wbrew pozorom.
manfret narzekasz jak amatorzyna...
Jak chcesz Sigmy podpinać, to już lepiej Alfę kupić. Stabilizacja gratis - w plenerze może się przydać. No i jest tanie pełnosprawne 50/1,8 w systemie.
Aparat dobry i od cholery szkieł z silnikiem - od Tamronów i Sigm zaczynając na Nikkorach kończąc.npSigma 50/1.4 HSMSigma 50-150/2.8 HSM
W plenerze sprawa jest prosta. Każdy obiektyw ma dwa parametry liczbowe np. 85/1,8. Wybierasz szkło które spełnia trzy warunki:1. większa liczba zawiera się w zakresie 50-1352. stosunek liczby większej do mniejszej jest największy, na jaki Ciebie stać3. obiektyw ma własny napęd AF (dałaś się nabrać na magię marki przy zakupie i Twój korpus, to niestety kastrat bez napędu)Taki obiektyw da Ci najwięcej radości w plenerze :)
Smituś ja jakoś daje radę 85tką ogarniać w studio całość modelki, nawet wysokich...
A no o tym mówię :) No chyba, że ktoś ma ff, to 85mm jest miodzio :P
hehe fakt, robiłem kiedyś portrety 300mm analogiem i do modelki musiałem się drzeć, żeby słyszała, co mówię
Samyang 85mm 1.4 ;] Szkiełko manulane ale bije nawet C 85 1.8 :) Weź też poprawkę na to, że z 85mm (+ crop) trudno zrobić w studiu coś więcej niż portret ;) imo powyżej 150mm nie ma się co pchać, bo nieporęczne :)
Racja, dzięki za poprawkę, doczytałem to później na stronie nikona, ale musiałem wybiec z pracy ;)Nie zmienia to faktu, że ani D, ani G bez silnika AF nie opłaca się zakładać, bo po prostu autofocus nie będzie działał.