Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
420 wyświetleń
OdpowiedzJam mam do sprzedania Pentax 6x7II + 3 szkiełka szeroki standard, i krótkie tele. Bez problemów można kupić szkiełko 90mm z migawką centralną gdzie czasy synchroniczne to 1/500s, a i posiadam do niego grip z miejscem na lampę. Błona 120 dam w komplecie. Konstrukcja jest najbardziej zbliżona do popularnych lustrzanek.
do lamp to może tlr np. mamyia c330 która sam posiadam i bardzo sobie chwalę, masz niezaprzeczalną zaletę w postaci czasów synchronizacji z każdą lampą do 1/500sekundy. Dodatkową zaletą dla mnie jest format 6x6, wymienne obiektywy od szerokiego po teleobiektyw.
KIEV 88
_________
No jest taki aparat :P
Zasadniczo, jeżeli chcesz robić zdjęcia lampami to średnio on Ci się nada, czasy synchronizacji od 1/30sek i dłuższe, na "B" potrafią się dziać rzeczy dziwne (np. mój wyzwala lampę dwa razy, przy otwarciu i zamknięciu migawki).
Przy czasach poniżej 1/125sek wiele egzemplarzy ma tendencję do kłapania lustrem na tyle mocno że robienie zdjęć z ręki jest pozbawione sensu. Teoretycznie jest to do wyregulowania tylko trzeba znać kogoś kto to umie zrobić, rzecz dziś niełatwa.
Z popularnych problemów które często się tego modelu trzymają:
- nie trzymanie czasów
- przepuszczanie światła przez kasety
- nakładanie klatek czyli po prostu problemu z przesuwaniem filmu
Może Ci się też trafić egzemplarz z matówką od Hassela która jest ciemna jak noc, mnie się taki trafił i czasami ustawienie ostrości to jest jakiś dramat.
Zasadniczo żeby trafić egzemplarz który chodzi bez problemów musiałbyś mieć w rękach kilka i je przebrać albo mieć naprawdę sporo szczęście.
Co do dostępności szkieł, Wołnę 80mm/2.8 lub Mira (szeroki kąt) dostaniesz bez większego problemu (acz jak szkło będzie rysowało to już jest pewna loteria), inne długości ogniskowych to już problem z dostępnością, Kalejnar 150mm bywa niezbyt często, cena od 400zł w górę. Ewentualnie zostaje zakup konwertera.
Podsumowując, musisz mieć szczęście i trafić na dobry egzemplarz. Mnie się taki trafił i jestem bardzo zadowolony, ale trafił się jak ślepej kurze ziarno :P Ciężko powiedzieć czy Ty będziesz miał tyle szczęścia (a ludzie jednak dość często na model 88 narzekają).
Alternatywą jest Kiev 60 z mocowaniem obiektywu takim jak w Pentaconie Sixie (dochodzą wszystkie świetne szkła Zeissa) tyle że on nie ma wymiennych kaset na błony lub poprawione 88mki Araxa lub Hartbleia, mocowanie Pentacon Six i wyeliminowane problemy typowe dla 88mki, cena oczywiście odpowiednio wyższa (nowy Arax to około 2tys z hakiem).
Mam nadzieję że to coś w ewentualnym wyborze pomoże ;)
Ostatnio świetny aparat się sprzedał http://allegro.pl/hartblei-1006-jedyny-taki-i2796860086.htmlMożesz zerknąć też na stronę producenta. http://www.hartblei.com/price_list.htmHARTBLEI 1006 Master camera set w/ P6 lens mount, mirror lock-up $715a swoją drogą to lampę bym sobie odpuścił:)
Na alle trochę tego jest oceń jaką masz kieszeńhttp://allegro.pl/aparaty-analogowe-srednio-i-wielkoformatowe-110614
klisze i chemia normalnie są dostępne.
RZ / RB jest wybitnie nie przenośna ale ma większą klatkę.
Wybierz coś z pozostałych który będzie w lepszym stanie.
akurat od wszystkich masz ten sam format negatywu, format klatki masz tylko zalezny od modelu..z filmami nie ma problemu, podobnie jak z chemią...
Widziałem gabaryty, nie przeraża mnie to szczególnie, nie ma problemów z zakupem kliszy, odczynników do wywołania itp?
mam Rz67 i mam bronice etrsi oba swietne aparaty
rz jest dosc duzy i ciezki wez to pod uwage
mamiya 645 pro. for sale 2.000 zloty