Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
282 wyświetlenia
OdpowiedzWrota do softboxów chyba gdzieś widziałem, ale nie jest chyba problemem zrobienie takowych z czarnego kartonu.Ja zrobiłem z czarnego kartonu (brystolu) przy pomocy nożyczek i zszywacza fajnego grida do softboxu :)
za przemkiem.tylko róznica w oswietleniu modelki i tła decyduje.gdzies z jakiegos szkolenia kołacza mi się słowa prowadzacego o trzech wartosciach f. mierzonych na tle i modelu.robiłem eksperyment i białe tło wychodzi...czarne:-)zatrudniam w studio "murzynów" czyli czarne ekrany nieprzepuszczajace swiatła.wysłaniam nimi tło.wrota tez daja radę ale trudniej jest zapanować nad swiatłem wyskakujacym z garnka,a nie mam wrót do softboxu:-)swoja drogą mozna gdzieś takie cos dostać?a jeszcze cos.pare razy z ust K.Respondka słyszałem,ze im bliżej softbox modelki tym swiatło...miękciejsze,mniejsze kontrasty:-).uciekamy ze zródłem swiatła od obiektu i mamy więcej kontrastu,głebsze cienie.i to jest prawda:-)
Istotna jest różnica w oświetleniu tła i modelki. Mi się udaje takie zdjęcia robić w pomieszczeniu 230x350 cm, do tego softbox strip z gridem.ps.Barn doors, to po Polsku wrota.
Ale bzdury wypisujecie, przesłona ma być zgrana z mocą lampy, równie dobrze można dać dużą przesłonę i dużą moc lamp, albo małą przesłonę i małą moc lamp. Istotna jest odległość lamp od tła i odpowiedni kształt strumienia światła.
Będzie dobrze kiedy użyjesz dużej przysłony a modela ustawisz maksymalnie daleko od tła. Dużo zależy od mocy lamp. Słabe światło nie umożliwi uzyskania odpowiedniej różnicy między światłem padającym na modela a tło.
Wszystko zalezy czym świcisz. Poza zastawkami mógłbys także stosowac modyfikatory, kierunkujące światło, np. softboxy z gridem, reflektor z plastrem miodu, itp.Koledzy wspomnieli juz o odległosci ustawienia światła: masz lampy dalej to strumień swiatła szerszy i przy stałej ekspozycji oswietla wiekszy obszar, w tym tło. Obiekt jest mniej kontrastowo oswietlony. Ustawisz lampy bliżej, musisz skręcic moc (lub przysłonić dziurę obiektywu), światło jest bardziej kontrastowe, ale tez nie rozchodzi sie szeroko... masz szanse nie oswietlić tła.Oczywiscie do tego dochodzi kierunek świecenia, odległośc modelki od tła, itd. .. o tym koledzy juz wspomnieli :)
Ja swoje na czarnym tle które mam, robie w pokoju 4,5 metra długości, a za tło robi czarna szmata powieszona na firance :D tak ze odległość modelki od tła to jakieś 5 metra, metr max.Lampy ustawiaj tak żeby świeciły z boków w miarę możliwości, i ustaw je na max moc i przysłona duża, potem tylko delikatnie czarne w postprodukcji i działa :)
Jak to mowia... Tylko grawitacji nie da sie przeskoczyc :)Dzieki! :P
ja też na 15m kombinuję i to jeszce umeblowanych pod skosem ;) jak się ma coś ze Słodowego to i na takiej powierzchni można coś fajnego stworzyć;)no przydałoby się 15m długości studia ale nie każdy buduje domy z myślą o fotografii :P
te15 metrów to by się przydało ale długości studia a nie powierzchni, żeby swobodnie się czuć i kombinować :)ciężko odseparować czarne tło na małej powierzchni - światło ma tendencje do odbijania się od czego się da i zawsze coś poleci w takim małym pomieszczeniu na tło.