Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
10 wyświetleń
Odpowiedzreporterka to praca również w trudnych warunkach oświetleniowych - niema zoomów ze światłem 1.4 albo 1.2 (sony coś planuje ponoć 70-200 1.4 ale to tylko plany), poza lepszą światłosiła stałki są lepsze optycznie, niestety musisz na nie wydać trochę kasy, ale sam z czasem się przekonasz że warto
7D ma większą matrycę niż 5D bo niby skąd wyższa cyferka w nazwie? :)Tak, na poważnie kup 40D/50D i lepsze szkło.
za 2500zl mozesz albo tego tamrona (skoro Ci odpowiadała jakość, nie wiem, nie korzystałem z niego, ale możesz też pokusić się o 70-200L f4.0 canona, na 50D będziesz miał x1.6 wiec ładny zoomik reportersko/portretowy
Do reporterki szbyki AF z dobrym zakresem ogniskowych by się przydał , zależy co chcesz robić i z jakiej odległości, jasność może miec znaczenie w ciemniejszych miejscach, jeśli robisz w dzień w plenerze do dobra L`ka ze światłem 4 (do Canona jeśli o nim mowa ) powinna starczyć jeśli fotki trafią do gazety to szumienie nie będzie miało większego znaczenia...
sony coś planuje ponoć 70-200 1.4 ale to tylko plany===========================raczej marketingowy bełkot, bądż tez szkło w stylu "my potrafimy".bo musiałby być wielkosci sigmy 200-500/2.8 ( o ile ktos widział - a jak nie to łatwo znalesć ) i kosztowałby pewnie ze 100 tysi :D
hahaha ta 70-200/1.4 juz to widze :D
polecam 70-200/4L + systemowy lampion, albo sigme dg super - pomimo posiadania calej stajni stalek, 70-200 jakos szczegolnie przypadl mi do gustu - duzo szybszy af niz np w 50/1.4 oraz wg mnie bajeczne kolory. Nie mialem za duzo okazji pracowac z 70-200/2.8 - lecz z tego, co sie przez chwile nim bawilem, to duzy i ciezki obiektyw - wydaje mi sie, że ze wzgledu na wage, to moze byc jego mankament przy reporterce. Faktem jest, ze czesto przy tego typu obiektywie moze brakowac Ci troche swiatla, wiec mysle, ze na poczatek dobry uzupelnieniem torby bedzie 50/1.8 - rewelacyjny obiektyw jak za swoje niewielkie pieniadze.
Do autora wątku:Tak jak inni napisali, najlepsze (najjaśniejsze) rozwiązanie to kupić stałki, polecam EF 28/1.8 (lub Sigmę 24/1.8), do tego EF 50/1.4 i EF 85/1.8 - masz zestaw marzenie. Co prawda EF 28/1.8 nie jest jakimś wybitnym szkłem, ale daje rade, z czasem można wymienić na 24L ;)Jeśli jednak nie stałki to Tamron 17-50 ALE wersja ze stabilizacją!!!Pozdrawiam
Widziałem tą sigme 200-500 2.8 ale nie testowałem bo akurat każdy do niej lgnął (warsztaty sigmy) a ja jako pentaxiarz wolałem sobie k-7 przetestowaćMyślę że jeżeli zeiss zrobił takie coś:http://www.zeiss.com/c12567a8003b58b9/Contents-Frame/8baac109cb80bddfc12571e100393a1bi to do średniego formatu... bokeh zapewne pupę urywaTo myślę że dla sony 70-200 1.4 też dałoby radę
Porwit moze jakies argumenty czemu Zeiss mialby nie skonstruowac 70-200 f1,4 badz 1,8?