Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
16 wyświetleń
Odpowiedzpanowie odbiegamy od tematu ja naprawde wiem jak zrobić testy wychowałem sie w ciemni od dziecka kręciłem koreksem moje pytanie było z czystej ciekawości zadane . Poprostu co kto do czego lubi bo każdy dobiera sobie zestaw jak to kolega stwierdził wedle uznania .
A jaki film polecicie o czułości ISO 400 któremu nie straszne jest prześwietlenie/niedoświetlenie o 1,2 ev? Taki do szybkiego reportażu na ulicy :)No i jaki wywoływacz? Jakiś o iso 100 też możecie polecić :)
Ilfordy FP4+ i HP5+. Jakbyś nie naświetlił i jak nie wywołał - zawsze coś wyjdzie.
Był jeszcze taki ilford PAN 100 też bardzo wybaczał błędy ale coś go ostatnio nie widzę
Ilford Pan 100 nie chcę. Wybaczać może wybacza, ale poza tym jest fatalny (przynajmniej ja mam takie z nim doświadczenia).Podane wcześniej dwa przetestuję wkrótce :)
fomy można bezpiecznie BAAAARDZO prześwietlać, ale zdecydowanie nie tolerują niedoświetlenia.Za to TriX jest twardzielem w obie strony.
Moja ulubiona para kiedyś to była Agfa 25 ASA i HP5.Agfy nie ma a Ilford podrożał. Więc przerzuciłem się na TMX 100 i Tri-X.Ilford Pan 100 i 400 są w sprzedaży cały czas.Wołam głównie w Rodinalu , czasem w Ultrafinie Plus ( błony z kryształkami T ).Pozdro OlgierdPS Luuudzieeee !!! Nie oszczędzajcie na utrwalaczu i mieszajcie nim co najmniej raz na minutę!!!
Jeśli kolor to tylko provia 100F.BW:Acros w Fomadonie NEW (rodinal) w czułościach od 100 do 200.orazNeopan 400 w czułościach 400 do 3200 w zupie jak wyżej.Nic innego nie kupuję :)
a ja kupiłam właśnie paczkę NP22 i zastanawiam się jak ją ugryść .naświetle chyba o na 19 jak proponujecie?
Jeszcze zależy jak przechowywana. Jeżeli w lodówce to plus działka będzie ok.Pozdro Olgierd