Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
11577 wyświetleń
Oferta Interii jaka jest, każdy widzi. Ale to jedynie wierzchołek góry lodowej. Pomyślmy przez chwilę, co nad tym wszystkim można zyskać, a co stracić.
Pokrótce omówmy interesy poszczególnych grup i ich profile.
1. Modelka profesjonalna - powinnością modelki jest siedzenie na sesjach zdjęciowych i chodzenie po wybiegach. Bo tam są klienci, którzy jej za to zapłacą, a ona musi z czegoś żyć. Potencjalne grono klientów - agencje modelek, firmy w trakcie działań reklamowych, fotografowie profesjonalni i amatorzy. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – własna strona internetowa, podstrona agencyjna, strona na portalu społecznościowym. Potrzebuje skutecznej reklamy, poleceń, czasami rozgłosu.
2. Modelka amatorka - nie ma żadnych powinności. One chce tylko zdjęcia dla siebie za free. Potencjalne grono odbiorców - ona sama i znajomi - żeby im żyłka w tyłku pękła z zazdrości. . Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – strona na portalach społecznościowych. Potrzebuje popularności.
3. Wizażystka/fryzjerka/charakteryzatorka profesjonalna - to taka osoba, która cały dzień maluje ludzi. Powinnością wizażystki jest świadczenie tych usług w określonym miejscu lub docieranie do klientów celem wykonania makijaży/fryzur/charakteryzacji dla celów zarobkowych. Potencjalne grono klientów - firmy (pokazy, eventy, produkcje reklamowe), osoby prywatne na co dzień i okolicznościowo. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – własna strona internetowa, strona na FB, lokalizacja w serwisach z mapami. Potrzebuje skutecznej reklamy, poleceń.
4. Wizażystka/fryzjerka/charakteryzatorka amatorka - uczę się i jak coś wyjdzie, to będzie fajnie. Potencjalne grono klientów - niewybredne amatorki szukające darmowego makijażu. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – strona na portalach społecznościowych. Potrzebuje popularności.
5. Fotograf profesjonalny - powinnością fotografa jest produkcja sesji fotograficznych, robienie oraz tworzenie zdjęć, postprodukcja, przygotowanie do druku, druk, przygotowanie do stocków i prezentacji w Internecie, tworzenie albumów i fotoksiążekdla klientów indywidualnych, sporadycznie tworzenie layoutów dla mniejszych firm, współpraca ze studiami graficznymi. Potencjalne grono klientów – firmy w trakcie działań reklamowych, osoby prywatne okolicznościowo. Najważniejszy cel – zadowolenie klienta i zarabianie na życie. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – własna strona internetowa, podstrona agencyjna (tylko agencyjni), strona na portalu FB i lokalizacja w serwisach z mapami. Potrzebuje skutecznej reklamy, poleceń.
6. Fotograf amator – nie ma żadnych powinności. Dla niego to hobby i rozrywka. Jakby ktoś cokolwiek zapłacił, to będzie zadowolony ale to nie jest ważne. Ważne jest uzbieranie pokaźnego port folio, którym można się pochwalić. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – własna strona internetowa, strony na portalu społecznościowym. Potrzebuje popularności i rozgłosu
Jak widać istnieją dwa główne nurty – tych, którzy potrzebują popularności i tych, którzy potrzebują klientów. Gdzieniegdzie się one przeplatają ale generalnie dla grupy pro ważniejsze jest nie mieszanie się z tłumem lecz załatwianie spraw zawodowych z dala od niego. Reszta potrzebuje popularności, jak powietrza, bo nic więcej nie dostaje za swoje działania. Na takiej masie ludzi zawsze ktoś chce coś zyskać. Skoro witryna jest udostępniana wszystkim za darmo, to każda normalna firma będzie chciała coś na tym zarobić. W normalnej firmie liczy się maksymalizacja zysków w ramach posiadanych możliwości poprzez aktywne zarabianie bądź wprowadzanie oszczędności. Jeśli taką możliwością jest położenie ręki na bezpłatnej publikacji prac użytkowników portalu dla własnych celów, to z jakiego powodu miano by zmarnować taką okazję? Na taki stan rzeczy oczywiście można się zgodzić pod warunkiem osiągnięcia własnej korzyści. Zgodzą się na nią ci, którzy potrzebują popularności i rozgłosu. Nie zgodzą się na nią ci, którzy potrzebują klientów. Nie zgodzą się dlatego, że taka prezentacja ich prac nie przynosi żadnych realnych korzyści, a jedynie może spowodować daleko idące następstwa prawne w przypadku zdjęć co do których przeniesiono autorskie prawa majątkowe lub zdjęć osób prywatnych nie życzących sobie tej formy prezentacji własnego wizerunku. Są też inne następstwa ale nie będę się rozdrabniał. Poza tym bądźmy szczerzy – to, że obejrzy dane zdjęcie nawet milion widzów nie gwarantuje niczego, bo przy celowej reklamie/prezentacji wystarczy, że zdjęcie obejrzy jedna osoba i ona właśnie zostanie klientem. W świetle statystyki oczywiście może się zdarzyć, że po prezentacji na stronach Interii znajdzie się klient na zdjęcia u danego fotografa lub na usługi modelki/wizażystki, ale jest to zjawisko równie prawdopodobne, co wysłanie luzem psa w miasto z przywiązaną do obroży ofertą ubezpieczenia na życie – statystycznie jest szansa, że ktoś kupi! Profesjonalni oraz bardziej świadomi amatorzy fotografowie/modelki/wizażyści nie zgodzą się również dlatego, że nie będą mieli kontroli nad tym, co i gdzie jest publikowane, w jakim kontekście i w celu. Jak widać interesy różnych grup są rozbieżne. Moim zdaniem powinna nastąpić dalsza fragmentacja tej społeczności. Pora zacząć rozróżniać, kto jest pro, kto jest amator, gdzie można się pobawić, a gdzie i z kim się idzie do pracy/na zlecenie. Tu powinni zostać sami amatorzy. Reszcie nie powinno w żaden sposób zależeć na mieszaniu się z tłumem, tylko na skutecznych działaniach skierowanych w stronę potencjalnych klientów. Posiadanie konta modelki czy fotografa na portalu z dziesiątkami tysięcy innych ofert pozbawia każdej z tych osób nakierowania uwagi potencjalnego klienta na własną ofertę. Jest to zgubne. Już dawno udowodniono, że gdy na półce stoi 15 rodzajów majonezów, to klient nie wie, jaki ma wybrać i wychodzi najczęściej bez niego. Ale to już zupełnie inna bajka.
Sumując:
Kto chce się bawić, niech się bawi. Reszta niech spojrzy realnie i nie liczy, że Interia coś im da. Trzeba usiąść do indywidualnej pracy i krok po kroku budować swój rynek zbytu nie mieszając się z innymi. Jeśli wchodzicie np. na allegro, to jaką ofertę wszyscy wybiorą chcący kupić produkt X? Wiadomo, że najtańszą. To co chcecie przebić przy tysiącach darmowych ofert jakie tu istnieją? Można tylko dopłacić do interesu. Po co to komu? Ten portal jest zawodowcom potrzebny jak zeszłoroczny śnieg. Niech każdy sam zada sobie pytanie - co ja tu robię? Odpowiedź jest jasna – marnuję swój czas. Tak, jak właśnie to sam zrobiłem udzielając się w tej jałowej dyskusji. Jedyną rzeczą, którą rzeczywiście mogą zrobić osoby traktujące siebie poważnie, to odciąć się od tego i podobnych mu portali lub zaprzestać publikowania na nich swoich prac bo chętni na nie i ich usługi się znajdą i to niekoniecznie za darmo. Nikt wam lepiej nie zrobi niż Wy sami sobie. Tylko trzeba do tego usiąść i popracować.
Cytat: woland
prześmiewczy ton jest ostatnio w modzie, gratki i uznanie, 9/10
u mnie to akurat od urodzenia
ale jak inaczej zareagować skoro ktoś uznaje coś za sukces , a tak naprawdę to było porazką
a co do przypadkowości wysłania zdjęć na konkurs
już zapomniałeś iloma watkami zasypałeś forum w tym roku że szukasz modelek na ten konkurs ?
:>
Cytat: ninoveron
Przy okazji spytałem kilka Pana modelek o to czy mają prawo udzielać licencji innym podmiotom i nie... nie dostały od Pana umowy, która by im to gwarantowała więc wszystkie zatwierdzając nowy regulamin potwierdzą nieprawdę
.
tak przy okazji - bo jeszcze mi się przypomniało - nie lepiej swoimi sprawami się zająć zamiast cudzymi ?
i w swoje kwity kuknąć , zamiast "wywiad" robić o innych ?
Cytat: l-p
Cytat: woland
prześmiewczy ton jest ostatnio w modzie, gratki i uznanie, 9/10
u mnie to akurat od urodzenia
ale jak inaczej zareagować skoro ktoś uznaje coś za sukces , a tak naprawdę to było porazką
a co do przypadkowości wysłania zdjęć na konkurs
już zapomniałeś iloma watkami zasypałeś forum w tym roku że szukasz modelek na ten konkurs ?
:>
nie napisałem że zdjęcie było wysłane przez przypadek, napisałem że było zrobione jako ostatnie na sesji..
jak chcesz być Pan królem internetów to nie przekręcaj faktów
a co do porażek i sukcesów to jest kwestia indywidualna
i w moim wypadku to jest sukces, bo moje hobby docenił Playboy, bo mam z tego profity, bo jestem chyba jedyną osobą tylko z jedną sprawną kończyną, która dostała się do finału Fotoerotici,
nie wiem jakie Pan ma sukcesy aby z moich kpić ale na pewno bym ich nie wyśmiewał publicznie.
Cytat: woland
a co do porażek i sukcesów to jest kwestia indywidualna
i w moim wypadku to jest sukces, .
za porażke uważam fakt , zaakcepotowania z własnej i nieprzymuszonej woli regulaminu konkursu
możesz mieć inne zdanie - moje jest takie
ja bym się wstydził chwalić tym faktem - o ile w ogóle by nastąpił - ty się nim chwalisz
ale może już wystarczy o konkursie bo watek jest o regulaminie maxa
Cytat: jfmedia
Oferta Interii jaka jest, każdy widzi. Ale to jedynie wierzchołek góry lodowej. Pomyślmy przez chwilę, co nad tym wszystkim można zyskać, a co stracić.
Pokrótce omówmy interesy poszczególnych grup i ich profile.
1. Modelka profesjonalna - powinnością modelki jest siedzenie na sesjach zdjęciowych i chodzenie po wybiegach. Bo tam są klienci, którzy jej za to zapłacą, a ona musi z czegoś żyć. Potencjalne grono klientów - agencje modelek, firmy w trakcie działań reklamowych, fotografowie profesjonalni i amatorzy. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – własna strona internetowa, podstrona agencyjna, strona na portalu społecznościowym. Potrzebuje skutecznej reklamy, poleceń, czasami rozgłosu.
2. Modelka amatorka - nie ma żadnych powinności. One chce tylko zdjęcia dla siebie za free. Potencjalne grono odbiorców - ona sama i znajomi - żeby im żyłka w tyłku pękła z zazdrości. . Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – strona na portalach społecznościowych. Potrzebuje popularności.
3. Wizażystka/fryzjerka/charakteryzatorka profesjonalna - to taka osoba, która cały dzień maluje ludzi. Powinnością wizażystki jest świadczenie tych usług w określonym miejscu lub docieranie do klientów celem wykonania makijaży/fryzur/charakteryzacji dla celów zarobkowych. Potencjalne grono klientów - firmy (pokazy, eventy, produkcje reklamowe), osoby prywatne na co dzień i okolicznościowo. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – własna strona internetowa, strona na FB, lokalizacja w serwisach z mapami. Potrzebuje skutecznej reklamy, poleceń.
4. Wizażystka/fryzjerka/charakteryzatorka amatorka - uczę się i jak coś wyjdzie, to będzie fajnie. Potencjalne grono klientów - niewybredne amatorki szukające darmowego makijażu. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – strona na portalach społecznościowych. Potrzebuje popularności.
5. Fotograf profesjonalny - powinnością fotografa jest produkcja sesji fotograficznych, robienie oraz tworzenie zdjęć, postprodukcja, przygotowanie do druku, druk, przygotowanie do stocków i prezentacji w Internecie, tworzenie albumów i fotoksiążekdla klientów indywidualnych, sporadycznie tworzenie layoutów dla mniejszych firm, współpraca ze studiami graficznymi. Potencjalne grono klientów – firmy w trakcie działań reklamowych, osoby prywatne okolicznościowo. Najważniejszy cel – zadowolenie klienta i zarabianie na życie. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – własna strona internetowa, podstrona agencyjna (tylko agencyjni), strona na portalu FB i lokalizacja w serwisach z mapami. Potrzebuje skutecznej reklamy, poleceń.
6. Fotograf amator – nie ma żadnych powinności. Dla niego to hobby i rozrywka. Jakby ktoś cokolwiek zapłacił, to będzie zadowolony ale to nie jest ważne. Ważne jest uzbieranie pokaźnego port folio, którym można się pochwalić. Dogodne miejsce prezentacji własnego port folio – własna strona internetowa, strony na portalu społecznościowym. Potrzebuje popularności i rozgłosu
Jak widać istnieją dwa główne nurty – tych, którzy potrzebują popularności i tych, którzy potrzebują klientów. Gdzieniegdzie się one przeplatają ale generalnie dla grupy pro ważniejsze jest nie mieszanie się z tłumem lecz załatwianie spraw zawodowych z dala od niego. Reszta potrzebuje popularności, jak powietrza, bo nic więcej nie dostaje za swoje działania. Na takiej masie ludzi zawsze ktoś chce coś zyskać. Skoro witryna jest udostępniana wszystkim za darmo, to każda normalna firma będzie chciała coś na tym zarobić. W normalnej firmie liczy się maksymalizacja zysków w ramach posiadanych możliwości poprzez aktywne zarabianie bądź wprowadzanie oszczędności. Jeśli taką możliwością jest położenie ręki na bezpłatnej publikacji prac użytkowników portalu dla własnych celów, to z jakiego powodu miano by zmarnować taką okazję? Na taki stan rzeczy oczywiście można się zgodzić pod warunkiem osiągnięcia własnej korzyści. Zgodzą się na nią ci, którzy potrzebują popularności i rozgłosu. Nie zgodzą się na nią ci, którzy potrzebują klientów. Nie zgodzą się dlatego, że taka prezentacja ich prac nie przynosi żadnych realnych korzyści, a jedynie może spowodować daleko idące następstwa prawne w przypadku zdjęć co do których przeniesiono autorskie prawa majątkowe lub zdjęć osób prywatnych nie życzących sobie tej formy prezentacji własnego wizerunku. Są też inne następstwa ale nie będę się rozdrabniał. Poza tym bądźmy szczerzy – to, że obejrzy dane zdjęcie nawet milion widzów nie gwarantuje niczego, bo przy celowej reklamie/prezentacji wystarczy, że zdjęcie obejrzy jedna osoba i ona właśnie zostanie klientem. W świetle statystyki oczywiście może się zdarzyć, że po prezentacji na stronach Interii znajdzie się klient na zdjęcia u danego fotografa lub na usługi modelki/wizażystki, ale jest to zjawisko równie prawdopodobne, co wysłanie luzem psa w miasto z przywiązaną do obroży ofertą ubezpieczenia na życie – statystycznie jest szansa, że ktoś kupi! Profesjonalni oraz bardziej świadomi amatorzy fotografowie/modelki/wizażyści nie zgodzą się również dlatego, że nie będą mieli kontroli nad tym, co i gdzie jest publikowane, w jakim kontekście i w celu. Jak widać interesy różnych grup są rozbieżne. Moim zdaniem powinna nastąpić dalsza fragmentacja tej społeczności. Pora zacząć rozróżniać, kto jest pro, kto jest amator, gdzie można się pobawić, a gdzie i z kim się idzie do pracy/na zlecenie. Tu powinni zostać sami amatorzy. Reszcie nie powinno w żaden sposób zależeć na mieszaniu się z tłumem, tylko na skutecznych działaniach skierowanych w stronę potencjalnych klientów. Posiadanie konta modelki czy fotografa na portalu z dziesiątkami tysięcy innych ofert pozbawia każdej z tych osób nakierowania uwagi potencjalnego klienta na własną ofertę. Jest to zgubne. Już dawno udowodniono, że gdy na półce stoi 15 rodzajów majonezów, to klient nie wie, jaki ma wybrać i wychodzi najczęściej bez niego. Ale to już zupełnie inna bajka.
Sumując:
Kto chce się bawić, niech się bawi. Reszta niech spojrzy realnie i nie liczy, że Interia coś im da. Trzeba usiąść do indywidualnej pracy i krok po kroku budować swój rynek zbytu nie mieszając się z innymi. Jeśli wchodzicie np. na allegro, to jaką ofertę wszyscy wybiorą chcący kupić produkt X? Wiadomo, że najtańszą. To co chcecie przebić przy tysiącach darmowych ofert jakie tu istnieją? Można tylko dopłacić do interesu. Po co to komu? Ten portal jest zawodowcom potrzebny jak zeszłoroczny śnieg. Niech każdy sam zada sobie pytanie - co ja tu robię? Odpowiedź jest jasna – marnuję swój czas. Tak, jak właśnie to sam zrobiłem udzielając się w tej jałowej dyskusji. Jedyną rzeczą, którą rzeczywiście mogą zrobić osoby traktujące siebie poważnie, to odciąć się od tego i podobnych mu portali lub zaprzestać publikowania na nich swoich prac bo chętni na nie i ich usługi się znajdą i to niekoniecznie za darmo. Nikt wam lepiej nie zrobi niż Wy sami sobie. Tylko trzeba do tego usiąść i popracować.
o to, to, to , właśnie :)
wreszcie ktoś napisał coś mądrego :)
Cytat: Konto usunięte
o to, to, to , właśnie :)
wreszcie ktoś napisał coś mądrego :)
Ta klasyfikacja nie do końca jest IMO prawdziwa... całkiem spora grupa ludzi z róznych profesji działa hobbystycznie i jednocześnie stara sie zarobić. Sam nie wiem, gdzie samego siebie zakwalifikować, bo żaden ze mnie PRO, a jednocześnie od dawna nie zrobiłem nic dla lansu/popularności/itp. itd
Cytat: l-p
Cytat: woland
a co do porażek i sukcesów to jest kwestia indywidualna
i w moim wypadku to jest sukces, .
za porażke uważam fakt , zaakcepotowania z własnej i nieprzymuszonej woli regulaminu konkursu
możesz mieć inne zdanie - moje jest takie
ja bym się wstydził chwalić tym faktem - o ile w ogóle by nastąpił - ty się nim chwalisz
ale może już wystarczy o konkursie bo watek jest o regulaminie maxa
no to ja powtórzę; nie wiem jakie Pan ma sukcesy aby z moich kpić ale na pewno bym ich nie wyśmiewał publicznie
a o regulaminie się już wypowiedziałem, więc proszę mnie już nie przywoływać tanim wyśmiewaniem.
Cytat: fk
Cytat: Konto usunięte
o to, to, to , właśnie :)
wreszcie ktoś napisał coś mądrego :)
Ta klasyfikacja nie do końca jest IMO prawdziwa... całkiem spora grupa ludzi z róznych profesji działa hobbystycznie i jednocześnie stara sie zarobić. Sam nie wiem, gdzie samego siebie zakwalifikować, bo żaden ze mnie PRO, a jednocześnie od dawna nie zrobiłem nic dla lansu/popularności/itp. itd
Sławku,
każdy sam sobie musi odpowiedzieć na pytanie, jaki jest mój bilans zysków i strat i co mi się tak naprawdę opłaca? Jeśli stać Cię na brak zdecydowania, to mogę tylko pozazdrościć tak komfortowej sytuacji.
Cytat: jfmedia
Jeśli stać Cię na brak zdecydowania, to mogę tylko pozazdrościć tak komfortowej sytuacji.
Brak mi zdecydowania tylko co do klasyfikacji :)