Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
75 wyświetleń
Odpowiedzfacescout napisał- "maciejgancarz - nie odpowiadałem, bo odpowiedź była wcześniej, niż pytanie zadałeś :) " ...róźnica zakresu dynamiki dla ISO100 poraża, odpowiednio 12,84Ev i 11,25Ev to dla szczegółów w cieniach przepaść" "Tylko że podajesz wartości dla 1Ds i D3x"Znajomy grafik z agencji reklamowej mówi, że zdecydowanie woli czyste jak kryształ 6mpx jak zaszumione i wyprane ze szczegółów w cieniach 24mpx. Wielkoformatowe reklamy ogląda się z kilmu metrów lub przez szybę samochodu - nie z 40cm jak przy przeglądaniu zdjęc na monitorze. "Czyli co? Canon 5D II szumi na ISO 100 tak bardzo że lepiej zrobić wielkoformatowy wydruk z 6 mpx? Tylko przypuszczam że jednak ostatecznie na te reklamy trafiają obrazki retuszowane, przewaznie z ISO 50/100 i obrazki, na których i tak żadnych szczegółów nie zobaczysz bo ta reklama będzie widniała 20 pięter nad ulicą.EDIT:nawet niech to będa billboardy 5 metrów nad ziemią ale szumu z 5D II z ISO 100 i tak nie zobaczysz bo go tam nie będzie.matryca 5D II to 21 mpx. Skoro piszemy o 5D to nie wrzucaj to porównania do soniaka.Edytowałes swoją wypowiedz wiec mój pierwszy cytat jest kopią Twojego postu sprzed edycji.
Znajomy grafik z agencji rekmaowej mówi, że zdecydowanie woli czyste jak kryształ 6mpx jak zaszumione i wyprane ze szczegółów w cieniach 24mpx. =======================znajomy ma racje tylko że jak ci sie wydaje że matryca z D700 nie szumi to ci sie tylko wydajeszumia tak samo jak inne. to że go nie widzisz jest tylko wynikiem softu odszumiajacego w puszce. o to własnie te odszumiarki kilują szczegóły.
maciejgancarz - Znajomy grafik z agencji reklamowej mówi, że zdecydowanie woli czyste jak kryształ 6mpx jak zaszumione i wyprane ze szczegółów w cieniach 24mpx. Wielkoformatowe reklamy ogląda się z kilku metrów lub przez szybę samochodu - nie z 40cm jak przy przeglądaniu zdjęc na monitorze.
mkII wchodził równo rok temu do sklepów w stanach własnie z ceną 2690$ .przedsprzedaż w bh własnie przyjmowana była w tej cenie. i od początku sprzedązy nie potaniał ani o dolara , a ze względu na popyt kupienie przez pierwsze miesiące i tak graniczyło z cudem.
Możesz odpowiedzieć na moje wcześniejsze pytanie?
maciejgancarz - ciesze się, że podałeś aktualne ceny w USA :) D700 nie tanieje, bo jest znakomity i w rok po premierze nadal schodzi jak ciepłe bułki. 5DMkII po wielu skargach użytkowników na temat autofokusa i nie poradzeniu sobie Canona z problemem, mimo kolejnych poprawek oprogramowania, zalega magazyny a cena spadła jak widać o około 1000$. Kupować, bo okazja ? Wolę omijać takie okazje, bo jakbym dał panu młodemu rozmazańca jak pannie młodej obrączkę zakłada, to .. by mi nie zapłacił i gębę jeszcze obił może :)
przy klasycznej reporterce, widzę las L-ek wszelakiej maści...------------------------------ale do tych L-ek zapięte są 1 D Markino i nie wiem czy wiesz żebiałe szkła ma minolta/sonyoraz nikon - na zamówienie
Nie znając konkretnych przykładów mogę zaryzykować robocze stwierdzenie że wszystko się da.Fotografia otworkowa to przykład. Sportowych ujęć bez migawki nie zrobisz - to prawda. Nie mniej jednak mechanizm migawki nie jest dynamicznie rozwijany.Producenci udoskonalają matryce, zwiększają ich gęstość, dodają bajery typu :- duży wyświetlacz- podświetlane przyciski- szybki podgląd (live wiev)- nagrywanie filmów HD (karkołomne biorąc pod uwagę konieczność podniesienia lustra)- wykrywanie twarzy- HDR-...itd...to za to się płaci dziś kupując lustrzankę.To jest wartością dodaną do podobnej w każdym przypadku puszki, której istotnym nastawem jest tylko ISO i czas migawki. (Ogniskowa i przesłona tyczy się jedynie obiektywów).Dodatkowo każdy next-generation musi zwrócić koszty badań nad nim (choć większość układów elektronicznych już rok wcześniej była wprowadzona w "małpkach").Każdy z nas ma swój gust i potrzeby. Każdy wybierze inny dodatek. Nie zmienią tego setne wartości jakiegoś parametru. I nie zmieni to faktu że sama puszka od innego systemu i modelu nie będzie się znacznie różnić. (W zakresie istotnych nastawów)Osobiście pogodziłem się z wysokim szumem w Olympusie bo podobała mi ergonomia, dobre szkła KITowe i byłem przywiązany do marki.
Ponawiam pytanie: uważasz że te róznice w miejscu po przecinku to takie urwisko w jakości? Czy tą różnicę ktoś zauważy fotografując na ISO 100-400/800? To jest popadanie w paranoje. Jak ktoś sprzedaje stockowo czy robi wielkoformatowe reklamy to lepszym wyjściem będzie więcej mpx. Jak ktoś jest reporterem to wiadomo, AF i ISO. Albo bolejemy nad mniejszym DR o wartość wielkości 0,3 albo nad mniejszym obrazkiem o 9 Mpx.Podałeś też ceny które obowiazywały przy wypuszczaniu korpusów na rynek więc proponuję zaktualizowac sobie cennik ;) :Canon 5D Mark II - 2699 $http://www.buydig.com/shop/product.aspx?sku=CNEOS5DM2Nikon D700 - 2696,95 $http://www.buydig.com/Shop/product.aspx?sku=NKD700
"skoro szumy. tonalność i dynamika mniej ważne jak ilość pikseli ... to
może najnowsze telefony komorkowe zamiast aparatów kupować?"-----------Porównanie trafione, jak kula w płot.Może warto sobie jednak uświadomić, ze niektórzy nie pstrykają tylko slubów czy zdjec do galerii internetoweych, ale także z przeznaczeniem do wielkoformatowych wydruków?Pewnie z 12 mpx też sie da, ale co sie dzieje z jakością po interpolacji? I na co nam wtedy dynamika i mniejsze szumy (???) ?