Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
8055 wyświetleń
OdpowiedzCytat: nowyrenesans
Cytat: hawk86
Cytat: nowyrenesans
Cytat: Konto usunięte
FX to przede wszystkim lepsze ogniskowe
Do tej pory najmądrzejsze zdanie w tym wątku.
Jakie lepsze? Przecież puszka nie zmienia ci magicznie ogniskowej...
Lepszy kadr zwracam honor.
Kadr, kompozycja, ujęcie, współpraca z modelką, światło - to są rzeczy zależące od fotografa, a nie od aparatu.
Plastyka obrazu, szumy, bokeh - to są tematy interesujące tylko pewne specyficzne środowisko ludzi.
A ci ludzie tu przyszli, bo moderator dał linka do wątku na głównej :)
Cytat: arte
Cytat: Konto usunięte
D3100 jest prawie 4 razy lepszy od D800
chyba tylko 3 razy lepszy na co wskazuje producent umieszczając '3' w nazwie.
Dokładnie D3100 / D800 = 3.875 raza lepszy :)
Cytat: Konto usunięte
Wierz mi lub nie, ale mając obiektyw 50mm na cropie jest to jednek 75mm, jak by na to nie spojrzeć.
No właśnie, przecież każdy mądry wie, że producenci w aparatach z mniejszymi matrycami wkładają mikroskopijne czarne dziury, które zakrzywiają bieg promieni tak, żeby odpowiednio ogniskową wydłużyć.
A tak z innej beczki - jakby założyć np 210mm od wielkiego formatu do 36x24 to ile to będzie wtedy? będzie miało wtedy te 600mm na dSLRze? czy raczej na odwrót i to na 4x5" np ma te 80mm po prostu? Jak to jest z tymi zmianami ogniskowych? A co ze średnimi? Sporo ludzi podpina szkła ze średnich do małoobrazkowych, w którą stronę wtedy się przelicza? w końcu szkło jak ma 100 na średnim to na małym ma pewno te 200? a na dx i 300? jak to jest wreszcie? Wyglądasz na oczytanego, możesz wyjaśnić?
Cytat: Konto usunięte
Cytat: Konto usunięte
Wierz mi lub nie, ale mając obiektyw 50mm na cropie jest to jednek 75mm, jak by na to nie spojrzeć.
No właśnie, przecież każdy mądry wie, że producenci w aparatach z mniejszymi matrycami wkładają mikroskopijne czarne dziury, które zakrzywiają bieg promieni tak, żeby odpowiednio ogniskową wydłużyć.
A tak z innej beczki - jakby założyć np 210mm od wielkiego formatu do 36x24 to ile to będzie wtedy? będzie miało wtedy te 600mm na dSLRze? czy raczej na odwrót i to na 4x5" np ma te 80mm po prostu? Jak to jest z tymi zmianami ogniskowych? A co ze średnimi? Sporo ludzi podpina szkła ze średnich do małoobrazkowych, w którą stronę wtedy się przelicza? w końcu szkło jak ma 100 na średnim to na małym ma pewno te 200? a na dx i 300? jak to jest wreszcie? Wyglądasz na oczytanego, możesz wyjaśnić?
Oczytany nie jestem :) piszę tylko o tym o czym mogę, czyli o tym z czym sam miałem styczność :) Nie powiem Ci nic o wielkoformatowym sprzęcie, bo to zupełnie nie moja bajka. Jeśli dajmy na to masz obiektyw 100mm (przykładowy) to w formacie DX masz najczęściej 1,5, bo taki jest stosunek matrycy pełnej klatki do niepełnej, czyli w przybliżeniu 150mm. Czyli np. w najbardziej standardowym obiektywie 24-70 mm będziesz miał zakres 36-105mm, przy czym przy D3100 o ile mnie pamięć nie myli jest crop 1,6 czyli 38-114. Różnica znacząca.
Cytat: Konto usunięte
Cytat: Konto usunięte
Wierz mi lub nie, ale mając obiektyw 50mm na cropie jest to jednek 75mm, jak by na to nie spojrzeć.
No właśnie, przecież każdy mądry wie, że producenci w aparatach z mniejszymi matrycami wkładają mikroskopijne czarne dziury, które zakrzywiają bieg promieni tak, żeby odpowiednio ogniskową wydłużyć.
A tak z innej beczki - jakby założyć np 210mm od wielkiego formatu do 36x24 to ile to będzie wtedy? będzie miało wtedy te 600mm na dSLRze? czy raczej na odwrót i to na 4x5" np ma te 80mm po prostu? Jak to jest z tymi zmianami ogniskowych? A co ze średnimi? Sporo ludzi podpina szkła ze średnich do małoobrazkowych, w którą stronę wtedy się przelicza? w końcu szkło jak ma 100 na średnim to na małym ma pewno te 200? a na dx i 300? jak to jest wreszcie? Wyglądasz na oczytanego, możesz wyjaśnić?
To może zacznijcie od początku, że 80 dla średniego obrazka i 50 dla pełnej klatki małoobrazkowej to tzw standard i najbliższe wzroku odwzorowanie rzeczy oczy wistości :D
Faktycznie, dyskusja robi się coraz bardziej rzeczowa.
Ogniskowa pozostaje bez zmian... <facepalm>
Cytat: hawk86
Ogniskowa pozostaje bez zmian... <facepalm>
Przepraszam. "Ekwiwalent ogniskowej".
Cytat: Konto usunięte
Jeśli dajmy na to masz obiektyw 100mm (przykładowy) to w formacie DX masz najczęściej 1,5, bo taki jest stosunek matrycy pełnej klatki do niepełnej, czyli w przybliżeniu 150mm. Czyli np. w najbardziej standardowym obiektywie 24-70 mm będziesz miał zakres 36-105mm, przy czym przy D3100 o ile mnie pamięć nie myli jest crop 1,6 czyli 38-114. Różnica znacząca.
Napisałeś bardzo dużo cyferek.
Tak można nie tylko godzinami, ale całymi latami bełkotać o plastyce obrazu, bokehach, ogniskowych, szumach, ajeso, średnich formatach i swoich wyobrażeniach "jakie to ja zdjęcie mógłbym zrobić gdybym tylko chciał".
W tym samym czasie przeciętna nastolatka telefonem robi lepsze zdjęcia niż "znający się" posiadacze średniego formatu.
I to widzi każdy normalny człowiek. Poza garstką "znających się".
https://www.youtube.com/watch?v=dchVtTWyVw4
Miałem zrobić dokładnie to samo tylko nie mam przy sobie mojego starego 350D.