Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
157 wyświetleń
no tak. kolega moj robi na f/16 zawsze. ale to nie znaczy ze "nie mozna" zrobic na f 1.8 dla przykladu
przy 1,8 mi sie nie zdarzylo ale w 2 , 2.2 to dosc czesto
Pewnie, ze mozna i na f1.4. Ale... przy 50mm na cropie i odległosci powiedzmy 4 metrów, GO wychodzi 34 cm co czasami może byc ciut za mało :)Niezaleznie od tego jest wiele innych zalet jasnego obiektywu, bo zwykle nie kupujemy go tylko do studia.
Jeśli się zastanawiasz, jaki obiektyw do studia to kup porządny zoom uniwersalny. Po jakimś czasie zobaczysz, przeglądając zdjęcia - jaką masz ulubioną ogniskową i na jakiej masz najlepszą "rękę", najlepsze foty...Zoomik dobry zawsze się sprzeda, a już będziesz wiedział, jaka ogniskowa jest dla Ciebie.
photostribe - sorry, ale rada to raczej słaba. otóż-nie ma "ogniskowej dla fotografa" , jest natomiast ogniskowa do odpowiednich celów. Inna sprawa ze najgorszym złem jest wybulic tyśka na "uniwersalne szkło do wszystkiego" z przesłona 3.5-5.6 i słabą optyką...po co wydawac kase na takie "cudo"?? po co zamrażać kase? co potem z tym zrobic?
zgadzam sie ponownie z przedmowca za 1500zl to bedzie g. a nie zoom pomijajac moze Tamrona.dobry zoom to jest 24-70 f/2.8 i wiadomo ile kosztuje.Choc przyznam ze pracuje sie nim wszedzie doskonale.
To może po postu trzeba wydać więcej?
heh dzieki, chcialoby sie wydac wiecej :) studio mam jakies 5 na 3 wiec nie odejde na 6 metrow, wiec chyba zoom, bo 50mm to chyba pol postaci to najwiecej. Tak mysle nad tymi tamronami, tylko 17-50 ma troche lepsza optyke ale mniejsza ogniskowa, i tu kolejny dylemat
to ktory lepszy optycznie , ktory bardziej ostry, pomijajac juz ogniskowa
www.optyczne.pl polecam