Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
157 wyświetleń
scieslik:"lokal, wiesz niektorzy uwazaja ze w studio to trzeba od f9 w gore robic"To nie jest kwestia uważania, tylko najczęściej konieczność. Brak możliwości ze zjechaniem mocą lamp, lub ich odsunięcia, brak możliwości zmniejszenia czułości, to wszystko sprawia, że często wartość przysłony musi być duża. Żadne ideologii w tym nie ma.
w sumie racja z tą GO, ja wciąż myślę o studiu w kategoriach mojej ciasnej kanciapy gdzie 30 czy 100cm różnucy nie robi, bo i tak nie da się tak rozciągnąć, zeby dało się to wykorzystać ;)
dzieki ale optyczne i inne takie znam bardzo dobrze, chodzi mi tylko o opinie ktory ma lepsza jakosc optyki i ostrosc :)
Kup sobie EF 24-70/2.8L to będziesz zadowolony. I nie tylko w studio...
po pierwsze mam nikona, po drugie 1500 zl
No to Tamron 28-75/2.8
lepszy jest od 17-50?
Tamrona 28-75 wykorzystasz z pełna klatką, tego drugiego już nie... Porównywanie, czy lepszy nie ma sensu, bo mają inne ogniskowe (po części się pokrywają co prawda). Optycznie chyba są podobne jakościowo, ale 75 mm już ciut bardziej do portretów pasuje niż 50, zwłaszcza jak masz cropa x1,5 :)
yhy, ale zreszta na pelna klatke i tak nie zaloze nigdy heh, tylko dziwi mnie to ze rozdzielczosc tego tamrona jest prawie taka sama jak rozdzielczosc mojego kita, wiec nie wiem czy warto kupowac, rozni sie wlasciwie tylko ogniskową, swiatlem i aberracją, ale wiadomo ze w studio jest najwazniejsza jakosc
dlaczego na pełną klatkę nigdy nie podepniesz szkła? bo za drogo? hmmm pamietaj że na aparatach cyfrowych świat się nie kończy :) Ja uwielbiam pracowac na kliszakach...